Ένα βήμα πριν το Ειδικό Δικαστήριο βρίσκεται πλέον ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Δικαιοσύνης επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ Δημήτρης Παππαγγελόπουλος, μετά την πρόταση τριάντα βουλετών της ΝΔ προς την εθνική αντιπροσωπεία για την διεύρυνση των διερευνωμένων αδικημάτων από την Προανακριτική επιτροπή.
Οι νέες κατηγορίες που αντιμετωπίζει πλέον ο κ. Παπαγγελόπουλος – οι οποίες σύμφωνα με όσα προβλέπονται θα συμπεριληφθούν στο ήδη υπάρχον κατηγορητήριο όταν η συγκεκριμένη πρόταση πάρει το πράσινο φως της Ολομέλειας της Βουλής στα τέλη της επόμενης εβδομάδας– βάζει πλέον στο κάδρο των ερευνών και την «παρέα» των Γιάννη Φιλιππάκη (εκδότη της εφημερίδας Δημοκρατία), Γιάνη Τάρκα (συνεργάτη του κ. Φιλιππάκη) και της δημοσιογράφου Γιάννας Παπαδάκου, καθώς και άλλων προσώπων, τα οποία έχουν ήδη καταγγελθεί από σειρά μαρτύρων που κατέθεσαν στην Προανακριτική, ότι είχαν συμμετοχή και άμεση συνέργεια στις παράνομες πράξεις του πρώην υπουργού.
Απομένει μόνο το πράσινο φως της Ολομέλειας προκειμένου ο κ. Φιλιππάκης και οι υπόλοιποι καταγγελόμενοι, να προσέλθουν στην επιτροπή με την κατηγορία της συμμετοχής στη «συμμορία» για τα αδικήματα που περιγράφονται στις μαρτυρικές καταθέσεις, καθώς και ως συνεργοί του κ. Παππαγγελόπουλου στα φερόμενα αδικήματα της εκβίασης, δωροληψίας πολιτικού αξιωματούχου κ.α..
Υπενθυμίζεται ότι τα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» έχουν εδώ και μήνες αναδείξει όλα τα αποδεικτικά στοιχεία και τις μεθοδεύσεις που ρίχνουν φως στη δράση ενός παρακρατικού κυκλώματος, μιας συμμορίας με τη συμμετοχή συγκεκριμένων εκδοτών, δημοσιογράφων και «πρόθυμων» εισαγγελικών λειτουργών, οι οποίοι μεθοδικά, με απόλυτη οργάνωση και επαγγελματική μεθοδικότητα συμμετείχαν σε ένα κύκλωμα με έντονη οσμή παραδικαστικού.
Όπως εξάλλου αναφέρεται ρητά και στην ίδια την πρόταση προς την Ολομέλεια «προκύπτει ότι ο κ. Παππαγελόπουλος επηρέαζε εισαγγελικούς λειτουργούς και δημοσιογραφους προκειμένου να διαπράττονται αξιόποινες πράξεις.
Συγκεκριμένα φέρεται να διοχέτευε δημοσιεύματα σε βάρος φυσικών προσώπων που ήθελε να στοχοποιήσει και εν συνεχεία χρησιμοποιούσε αυτά τα δημοσιεύματα αποστέλλοντάς τα σε εισαγγελικούς λειτουργούς προκειμένου να διενεργούνται σε βάρος των ατόμων που στοχοποιούσε προκαταρτικές εξετάσεις».
Υπενθυμίζεται ότι όλα τα ανωτέρω αναφέρονται μεταξύ άλλων στις καταθέσεις της πρώην εισαγγελέως Γεωργίας Τσατάνη, του αντιεισαγγελέα Παναγιώτη Αθανασίου, και του επιχειρηματία κ. Σάμπυ Μιωνή. Μάλιστα ο κ. Μιωνής έχει καταθέσει μηνυση εναντίον του κ. Παπαγγελόπουλου, Φιλιππάκη, Τάρκα και Παπαδάκου για δωροληψία πολιτικού αξιωματούχου, απόπειρα εκβίασης σε βαθμό κακουργήματος και σύσταση εγκληματικής οργάνωσης
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Μιωνής ήταν αυτός που με τη μαρτυρική του κατάθεση είχε συνδέσει τα κοµµάτια του παζλ https://www.parapolitika.gr/politiki/article/1039115/o-mionis-edeixe-to-paradikastiko-kukloma/ µιας υπόθεσης που είναι πολύ πιθανόν να ξετυλίξει το νήµα ενός παρακρατικού µηχανισµού και ενός οργανωµένου παραδικαστικού. Στην πολύωρη εξέτασή του στην Προανακριτική Επιτροπή της Βουλής, κατήγγειλε ότι τον Μάρτιο του 2016 υπήρξε συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίµου παρουσία του στενότερου συνεργάτη του πρώην πρωθυπουργού, τότε υπουργού Επικρατείας, Νίκου Παππά, και του ∆ηµήτρη Παπαγγελόπουλου, καθώς και ότι ο πρώην αναπληρωτής υπουργός ∆ικαιοσύνης τού ζήτησε ποσό ύψους 350.000 ευρώ προκειµένου να πληρωθούν τα έξοδα του εκδότη της εφηµερίδας «∆ηµοκρατία», Γιάννη Φιλιππάκη, µε τον οποίο είχε δικαστική διαµάχη, λόγω δηµοσιευµάτων που τον ενέπλεκαν µε την περίφηµη λίστα Λαγκάρντ.
Ο κ. Μιωνής, µάλιστα, κατέθεσε συµφωνητικό µε τις υπογραφές των κ.κ. Φιλιππάκη και Τάρκα, το οποίο περιέγραφε έναν οδικό χάρτη (roadmap) του συµβιβασµού, µε το οποίο ο εκδότης κ. Φιλιππάκης και ο κ. Τάρκας αναλαµβάνουν, και µάλιστα ενυπογράφως, να διευθετήσουν… επερχόµενες δικαστικές αποφάσεις! Οπως ανέφερε ο κ. Μιωνής, «για να µου αποδείξουν ότι µπορούν να πραγµατοποιήσουν τις απειλές τους, δεσµεύτηκαν εγγράφως ότι θα κλείσουν όλες τις ποινικές µου υποθέσεις. Ουσιαστικά, µου έλεγαν ότι ελέγχουν τον κ. Παπαγγελόπουλο, που ελέγχει τις υποθέσεις. Αυτό που έγινε από αυτή την εγκληµατική οργάνωση ήταν το µεγαλύτερο παραδικαστικό κύκλωµα από συστάσεως του νεοελληνικού κράτους».
Ο κ. Φιλιππάκης σε μια προσπάθεια να αποκρούσει τις καταγγελίες τότε είχε καταθέσει ένα έγγραφο στην προανακριτική επιτροπή παρουσιάζοντας το χρονολόγιο της αντιδικίας και των συναντήσεων με αφορμή τη διαμάχη με την πλευρά Μιωνή. Ωστόσο αντί να δώσει πειστικές απαντήσεις επί της ουσίας «έδωσε»τον κ. Νίκο Παππά στενό συνεργάτη του Αλέξη Τσίπρα.
Σε αυτό το έγγραφο αναφερόταν σε μια συνάντηση παρουσία του Νίκου Παππά, που έγινε στο γραφείο του στενού συνεργάτη του Αλέξη Τσίπρα στο υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, στις 15/5/2018 (όπου μετείχαν επίσης ο ίδιος, ο κ. Παπαγγελόπουλος εκπρόσωπος του κ. Μιωνη καθώς και τρίτος «εγγυητής»). Μετά την υπογραφή του συμφωνητικού (18/3/18), με σκοπό την τήρηση των δεσμεύσεών του! Στο συγκεκριμένο έγγραφο αποκαλύπτει επίσης ότι είχε γίνει και μια συνάντηση στο Μαξίμου κατόπιν πρόσκλησης του κ. Παππά στις 24/11/15. Εδώ όμως τα πράγματα αρχίζουν και μπερδεύουν…. Και αυτό διότι ο κ. Φιλιππάκης στην ανακοίνωση που εξέδωσε στις 26/2/2020, δηλαδή μετά τις αποκαλύψεις Μιωνή, αναφέρεται σε μία συνάντηση στο Μαξίμου που έγινε, μετά από πρόσκληση Παππά, στις αρχές Μαΐου του 2016.
Αξίζει να σημειωθεί ότι καταπέλτης για τις σχέσεις Φιλιππάκη και Παπαγγελόπυλου ήταν και ο πρώην εισαγγελέας Οικονομικού Εγκλήματος, Παναγιώτης Αθανασίου, ο οποίος στην κατάθεσή του στην Προανακριτική Επιτροπή της Βουλής, που ερευνά το σκάνδαλο για τη Novartis, εκτός από σειρά αποκαλύψεων για την δράση και τον ρόλο του κ. Παπαγγελόπουλου, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στο σημείο «μηδέν», από το οποίο ξεκίνησε η σκευωρία της Novartis. Όπως ισχυρίστηκε ο κ. Αθανασίου την «απαρχή του μηχανισμού Ρασπούτιν» αποτέλεσε η επιστολή Φιλιππάκη.
Επιβεβαιώνοντας τα όσα είχε καταθέσει η πρώην εισαγγελέας Διαφθοράς, Ελένη Ράικου, ο κ. Αθανασίου, αναφέρθηκε στην επιστολή του εκδότη, Γιάννη Φιλιππάκη, με την οποία ενημέρωνε τον κ. Παπαγγελόπουλο το 2015, ότι πίσω από τη λίστα Λαγκάρντ βρίσκεται εγκληματική οργάνωση με μέλη τον στενό συνεργάτη του Αντώνη Σαμαρά, Σταύρο Παπασταύρου και τον επιχειρηματία Σαμπι Μιωνή.
Ο κ. Αθανασίου ανέφερε χαρακτηριστικά: «Εκτός από συνάδελφοι ήμασταν και οικογενειακοί φίλοι. Όταν διορίστηκε αναπληρωτής Υπουργος Δικαιοσύνης, επειδή ήταν φίλος μου από παλιά, σκέφτηκα να του ζητήσω την βοήθειά του παρόλο που είχε προηγηθεί ένα εντελώς δυσάρεστο και αντιδικονομικό περιστατικό από την πλευρά του. Συγκεκριμένα, ως υπηρεσιακός υπουργός της υπηρεσιακής κυβέρνησης της Βασιλικής Θάνου τον Αύγουστο του 2015 διαβίβασε μια επιστολή του Φιλιππάκη που έλεγε οτι οι Μιωνής, Παπασταύρου, κλπ είχαν συστήσει μια εγκληματική οργάνωση με χρήματα που κατέληγαν σε πολιτικά πρόσωπα. Ο κ.Παπαγγελόπουλος αντί να διαβιβάσει την επιστολή σε μένα που ερευνούσα την υπόθεση την διαβίβασε στον προϊστάμενο εισαγγελίας πρωτοδικών κ.Ζαγοραίο. Αθανασίου στην Προανακριτική: Η επιστολή Φιλιππάκη απαρχή της λειτουργίας του «μηχανισμού Ρασπούτιν»
Αξιόπιστες πληροφρορίες αναφέρουν ότι ο κ. Φιλιππάκης θα είναι ένα απο τα πρόσωπα που θα κληθούν στην Επιτροπή και πλέον θα κληθεί να αντιμετωπίσει τις κατηγορίες που τον βαρύνουν μαζί με τον «φίλο» του –όπως πολλές φορές έχει παραδεχθεί –κ. Δημήτρη Παππαγγελόπουλο, ο οποίος όπως αναφέρει η πρόταση των 30 βουλευτών «συνολικώς ενδέχεται να τέλεσε τα ακόλουθα αδικήματα:
1. Πρόκληση και προσφορά για την τέλεση κακουργήματος. (άρθρο 186 παρ. 1 ΠΚ: «Όποιος δίνει ή υπόσχεται αμοιβή σε άλλον για να τελέσει ορισμένο κακούργημα καθώς και όποιος αποδέχεται αυτήν την προσφορά και αναλαμβάνει την τέλεσή του, τιμωρείται με φυλάκιση έως τρία έτη ή χρηματική ποινή, αν η πράξη δεν τιμωρείται βαρύτερα με άλλη διάταξη.»)
2. Εκβίαση. (αρ. 385 παρ. 1 περ. Γ παλαιού ΠΚ): «Όποιος, εκτός από τις περιπτώσεις του άρθρου 380, με σκοπό να αποκομίσει ο ίδιος ή άλλος παράνομο περιουσιακό όφελος, εξαναγκάζει κάποιον με βία ή απειλή σε πράξη, παράλειψη ή ανοχή από την οποία επέρχεται ζημία στην περιουσία του εξαναγκαζομένου ή άλλου τιμωρείται […] με φυλάκιση τουλάχιστον τριών μηνών.»)……. Αν τις παραπάνω πράξεις τέλεσε πρόσωπο που διαπράττει τέτοιες πράξεις κατά συνήθεια ή κατά επάγγελμα τιμωρείται με κάθειρξη μέχρι δέκα ετών.
Σημείωση: Για την κακουργηματική εκβίαση βάσει του νεότερου επιεικέστερου 385 παρ. 3 εφαρμόζεται η διάταξη: Αν την παραπάνω πράξη τέλεσε πρόσωπο που διαπράττει τέτοιες πράξεις κατά επάγγελμα τιμωρείται με κάθειρξη μέχρι δέκα ετών.
3. Δωροληψία πολιτικού αξιωματούχου (αρ. 159 παρ. 1 παλαιού ΠΚ): 1. Ο Πρωθυπουργός, το μέλος της κυβέρνησης, ο υφυπουργός ο περιφερειάρχης, ο αντιπεριφερειάρχης ή ο δήμαρχος, που ζητεί ή λαμβάνει άμεσα ή μέσω τρίτου, για τον εαυτό του ή για άλλον, οποιασδήποτε φύσης αθέμιτο ωφέλημα ή αποδέχεται την υπόσχεση παροχής τέτοιου ωφελήματος, ως αντάλλαγμα για ενέργεια του ή παράλειψη, μελλοντική ή ήδη τελειωμένη, που ανάγεται στην εκτέλεση των καθηκόντων του τιμωρείται με κάθειρξη και χρηματική ποινή 15.000 έως 150.000 ευρώ. (αρ. 159 παρ. 1 νέου ΠΚ): Με κάθειρξη και χρηματική ποινή έως χίλιες ημερήσιές μονάδες τιμωρείται ο Πρωθυπουργός, τα μέλη της κυβέρνησης……….που ζητούν ή λαμβάνουν άμεσα ή μέσω τρίτου, για τον εαυτό τους ή για άλλον, οποιασδήποτε φύσης ωφελήματα που δεν δικαιούνται ή απαιτούν τέτοια ως αντάλλαγμα ή αποδέχεται την υπόσχεση παροχής τέτοιου ωφελήματος, ως αντάλλαγμα για ενέργεια του ή παράλειψη, μελλοντική ή ήδη τελειωμένη, που ανάγεται στα καθήκοντα τους ή αντίκειται σε αυτά.
4. Δωροληψία Υπαλλήλου. (αρ. 235 ΠΚ: «1. Υπάλληλος ο οποίος ζητεί ή λαμβάνει, άμεσα ή μέσω τρίτου, για τον εαυτό του ή για άλλον, οποιασδήποτε φύσης αθέμιτο ωφέλημα, ή αποδέχεται την υπόσχεση παροχής τέτοιου ωφελήματος, για ενέργεια ή παράλειψή του σε σχέση με την άσκηση των καθηκόντων του, μελλοντική ή ήδη τελειωμένη, τιμωρείται με φυλάκιση και χρηματική ποινή. Αν ο υπαίτιος τελεί την πράξη του προηγούμενου εδαφίου κατ’ επάγγελμα τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών ετών και χρηματική ποινή. 2. Αν η ως άνω ενέργεια ή παράλειψη του υπαιτίου αντίκειται στα καθήκοντα του, τιμωρείται με κάθειρξη έως δέκα έτη και χρηματική ποινή. Αν ο υπαίτιος τελεί την πράξη του προηγούμενου εδαφίου κατ’ επάγγελμα τιμωρείται με κάθειρξη και χρηματική ποινή έως χίλιες ημερήσιες μονάδες. 3. Υπάλληλος ο οποίος ζητεί ή λαμβάνει, για τον εαυτό του ή για άλλον, αθέμιτη παροχή περιουσιακής φύσης, επωφελούμενος από την ιδιότητα του, τιμωρείται με φυλάκιση, αν η πράξη δεν τιμωρείται βαρύτερα από άλλη ποινική διάταξη.»)
Σημείωση: Αναγράφεται το 235 παρ. 1, 2 και 3 του επιεικεστέρου νέου 235 ΠΚ.
5. Ηθική Αυτουργία σε Κατάχρηση Εξουσίας (αρ. 46 παρ. 1 σε συνδυασμό με αρ. 239 ΠΚ: Υπάλληλος στα καθήκοντα του οποίου ανάγεται η δίωξη ή η ανάκριση αξιόποινων πράξεων: α) αν μεταχειρίστηκε παρανόμως εκβιαστικά μέσα για να πετύχει οποιαδήποτε έγγραφη ή προφορική κατάθεση κατηγορουμένου, μάρτυρα ή πραγματογνώμονα τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών και χρηματική ποινή, εφόσον η πράξη δεν τιμωρείται βαρύτερα κατά το άρθρο 137 Α, β) αν εν γνώσει του εξέθεσε σε δίωξη ή τιμωρία κάποιον αθώο ή παρέλειψε να διώξει κάποιον υπαίτιο, τιμωρείται με κάθειρξη έως δέκα έτη και χρηματική ποινή, αν πρόκειται για κακούργημα και με φυλάκιση τουλάχιστον τριών ετών και χρηματική ποινή, αν πρόκειται για πλημμέλημα».)
6. Ηθική Αυτουργία σε Παράβαση Καθήκοντος και Παράβαση Καθήκοντος (αρ. 46 παρ. 1 σε συνδυασμό με ΠΚ 259 και ΠΚ 259 αυτοτελώς): Υπάλληλος που με πρόθεση παραβαίνει τα καθήκοντα της υπηρεσίας του με σκοπό να προσπορίσει στον εαυτό του ή σε άλλον παράνομο όφελος ή να βλάψει το κράτος ή κάποιον άλλον τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο (2) έτη ή χρηματική ποινή, αν η πράξη αυτή δεν τιμωρείται με άλλη ποινική διάταξη.
7. Εγκληματική Οργάνωση περίπτωση Συμμορίας Αρ. 187 παρ. 3 (παλαιό αρ. 187 παρ. 5): όποιος εκτός από την περίπτωση της πρώτης παραγράφου οργανώνεται με άλλον ή άλλους για να διαπράξουν κακούργημα τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι (6) μηνών. Με φυλάκιση έως τρία έτη τιμωρείται ο υπαίτιος εάν η κατά το προηγούμενο εδάφιο ένωση έγινε για την διάπραξη πλημμελήματος με το οποίο επιδιώκεται οικονομικό ή άλλο υλικό όφελος ή η προσβολή της ζωής, της σωματικής ακεραιότητας ή της ανηλικότητας.
Η Ηθική αυτουργία σε ψευδή κατάθεση (αρ. 46 παρ. 1 ΠΚ σε συνδυασμό με αρ. 224 ΠΚ) δεν αφορά την παρούσα πρόταση και απλά μνημονεύεται ως ήδη διερευνώμενο από την ήδη συσταθείσα Επιτροπή». Και καταλήγουν: «Για τους παραπάνω λόγους προτείνεται η επέκταση του διερευνητικού καθήκοντος της Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής, που ήδη έχει συσταθεί ως προς την διερεύνηση και των προαναφερθέντων αδικημάτων».