Σημαντική άνοδο των online πωλήσεων σε ηλεκτρονικές συσκευές έφερε η πανδημία του κορονοϊού, δεδομένου ότι οι πολίτες εναπόθεσαν την ψυχαγωγία και την διασκέδασή τους στη συνδρομή της τεχνολογίας κατά την περίοδο της καραντίνας που επιβλήθηκε. Μεταξύ των πρωταγωνιστών των πωλήσεων την περίοδο της παραμονής μας στο σπίτι ήταν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, οι τηλεοράσεις, οι web κάμερες, οι εκτυπωτές και οι κονσόλες παιχνιδιών.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της GfK σχετικά με την πορεία της αγοράς τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών κατά την διάρκεια του lockdown που επιβλήθηκε στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, η εξ αποστάσεως εργασία οδήγησε σε αύξηση των πωλήσεων οθονώνκατά +120%, εκτυπωτών κατά +68%, φορητών υπολογιστών κατά +62% και πληκτρολογίων κατά +61% στις στις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης (Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία και Ιταλία) ευρωπαϊκές αγορές. Ωστόσο η προϊοντική κατηγορία που πρωταγωνίστησε στην αύξηση των πωλήσεων ήταν αυτή των web καμερών, η οποία κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά +297%.
Όπως ήταν αναμενόμενο οι νέες συνθήκες τροποποίησαν και την αγοραστική συμπεριφορά των Ευρωπαίων καταναλωτών οι οποίοι έδωσαν προτεραιότητα σε προϊόντα, που τους βοηθούν να οργανώσουν τη ζωή τους στο σπίτι. Η ανάγκη για ψυχαγωγία κατ’ οίκον επηρέασε θετικά τις πωλήσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών στις πέντε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές. Στη Μεγάλη Βρετανία, οι πωλήσειςτηλεοράσεων αυξήθηκαν κατά 31% μεταξύ 9 Μαρτίου και 5 Απριλίου, καθώς οι καταναλωτές πρόσθεσαν στο χαρτοφυλάκιό τους περισσότερες – αν και φθηνότερες – τηλεοράσεις, για να αντιμετωπίσουν διαφορετικές συνήθειες προβολής. Οι πωλήσεις στις κονσόλες παιχνιδιών, επίσης, εκτοξεύθηκαν: κατά 259% στη Μεγάλη Βρετανία, κατά 139% στη Γερμανία, κατά 132% στη Γαλλία, κατά 108% στην Ισπανία και κατά 65% στην Ιταλία.
Στο μεταξύ, αυξημένες ήταν οι πωλήσεις φορητών υπολογιστών για τυχερά παιχνίδια. Η άνοδος των πωλήσεων ήταν σε ισχυρά διψήφια ποσοστά, που κυμάνθηκαν μεταξύ 33% στην Ιταλία και 92% στην Ισπανία. Σε Γερμανία, Γαλλία και Ισπανία, οι πωλήσεις φορητών υπολογιστών για τυχερά παιχνίδια ξεπέρασαν αυτές των συμβατικών φορητών υπολογιστών σε ρυθμούς ανάπτυξης.
Αξίζει να σημειωθεί βέβαια ότι η αύξηση στις online πωλήσεις δεν κατάφερε συνολικά να αντισταθμίσει τις απώλειες που προέκυψαν από τα κλειστά φυσικά καταστήματα. Παρότι οι διαδικτυακές πωλήσεις τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών αυξήθηκαν σχεδόν κατά 100% την εβδομάδα που ξεκίνησε στις 30 Μαρτίου, στις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης (Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία και Ιταλία)οι απώλειες από τα φυσικά καταστήματα λιανικής οδήγησαν σε μείωση 14% στην συνολική αγορά τεχνολογικών αγαθών.
Το παραπάνω μαρτυρούν και τα στοιχεία της Gfk, βάσει των οποίων οι πωλήσεις, που πραγματοποιούνται μέσω Διαδικτύου, θα έπρεπε να τετραπλασιαστούν για να αντισταθμίσουν πλήρως τις σημαντικές απώλειες, που υπέστη η αγορά τεχνολογικών αγαθών όσον αφορά τις πωλήσεις στα φυσικά καταστήματα στις συγκεκριμένες αγορές. Στην Ιταλία, για παράδειγμα, η αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων στάθηκε ικανή να αντισταθμίσει μόνο το 30% περίπου των απωλειών των παραδοσιακών καταστημάτων στη χώρα.