Στη Βουλή αναμένεται να προωθηθούν προς ψήφιση οι νομοθετικές ρυθμίσεις στις οποίες έχει καταλήξει η κυβέρνηση σε σχέση με τη λειτουργία των εφημερίδων. Ο αρμόδιος υπουργός, Γιάννης Οικονόμου, έπειτα από μια μακρά προεργασία αλλά και σχετική διαβούλευση, ολοκλήρωσε τις διατάξεις εκείνες που θα δημιουργήσουν τις συνθήκες για ένα νέο, πιο σύγχρονο καθεστώς σε σχέση με την έκδοση και λειτουργία των εφημερίδων.
Σύμφωνα με όσα προκύπτουν από το κυβερνητικό ρεπορτάζ, το Μαξίμου στοχεύει (και σκοπεύει) να βάλει οριστικά τέλος σε φαινόμενα αυθαιρεσίας αλλά και ασυδοσίας που παρατηρήθηκαν τα τελευταία χρόνια στον χώρο των εκδόσεων. Προωθώντας ένα νομοθετικό πλαίσιο που είναι εναρμονισμένο στη σημερινή εποχή, ο αρμόδιος επί των μέσων ενημέρωσης υπουργός σκοπεύει να
βάλει μια σχετική τάξη στο κατά κοινή παραδοχή άναρχο τοπίο.
Οι νομοθετικές ρυθμίσεις στοχεύουν στην ορθολογικότερη λειτουργία των εφημερίδων και στην εγκαθίδρυση ενός πλαισίου λειτουργίας που δεν θα έχει καμία απολύτως σχέση με αυτό που ισχύει μέχρι και σήμερα. Παράλληλα, η κυβέρνηση, αντιλαμβανόμενη τη δυσχερή θέση στην οποία έχουν περιέλθει οι εκδοτικές επιχειρήσεις, από τις ανατιμήσεις στο χαρτί και γενικώς στις πρώτες ύλες, φαίνεται ότι έχει καταλήξει σε ένα πακέτο στήριξης των Μέσων. Συγκεκριμένα, έχει ληφθεί απόφαση για την επιδότηση του μεταφορικού έργου, ενώ εξετάζεται το ενδεχόμενο της κατάργησης του ΦΠΑ (6%) στα έντυπα.
Επίσης, ο κ. Οικονόμου, αναζητά μια φόρμουλα για να βοηθηθούν οι επιχειρήσεις, με ένα πρόγραμμα χρηματοδότησης του 2% επί του τζίρου που αποδίδουν όλες οι επιχειρήσεις στον ΕΔΟΕΑΠ.
Τέλος, με συνεργασία των συναρμόδιων υπουργών, αναζητείται τρόπος με τον οποίο θα δίνεται η διαφήμιση στα sites. Ως γνωστόν, με βάση τον νόμο Βενιζέλου, στον κορβανά της κρατικής διαφήμισης μετέχουν οι τηλεοράσεις, τα ραδιόφωνα και οι εφημερίδες. Πλέον, αναζητείται ο τρόπος εκείνος που θα δώσει τη δυνατότητα να πάρουν χρήματα και οι δομημένες επιχειρήσεις του Διαδικτύου.
Πέραν της επισκεψιμότητας, ένα από τα βασικά κριτήρια θα είναι ο αριθμός των εργαζομένων στα sites. Στο μεταξύ, την κατάργηση των Universal Analytics από το 2023 ανακοίνωσε η Google, περνώντας στη νέα έκδοση Google Analytics 4 (GA4).«Αυτή η μεθοδολογία measurement καθίσταται γρήγορα απαρχαιωμένη», σχολίασε ο Russell Ketchum, director, product management της Google.
Τα Google Analytics 4 διαφέρουν, καθώς λειτουργούν διαπλατφορμικά, δεν στηρίζονται στα cookies και χρησιμοποιούν ένα μοντέλο data με βάση τα συμβάντα για measurement. Σύμφωνα με τους αναλυτές, παρόλο που η μετάβαση θα πραγματοποιηθεί σε περίπου 15 μήνες, καλό είναι το σετάρισμα του GA4 να γίνει από τώρα.