Νέα δεδομένα προκύπτουν στο διαφημιστικό σκηνικό, με φόντο τις σχετικές νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης.
Το πιο σημαντικό στοιχείο έχει να κάνει με το γεγονός ότι το ποσοστό των επιστροφών επανέρχεται στο 9,9%, πρόβλεψη που φαίνεται να διχάζει, μέχρι νεωτέρας, τους ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών. Την ίδια στιγμή, το νέο διαφημιστικό καθεστώς εισάγει την πλήρη ελευθερία των ΜΜΕ κάθε είδους (ραδιόφωνο, τηλεόραση, εφημερίδα, περιοδικό) στην άσκηση εμπορικής πολιτικής, τηρώντας μόνο τα όρια του ελεύθερου ανταγωνισμού (παράγραφος 3), ενώ όλοι οι φόροι, ανάμεσά τους και ο ειδικός φόρος, υπολογίζονται επί του 80% της
διαφημιστικής αξίας, αφού έχουν αφαιρεθεί οι εκπτώσεις, με μοναδική εξαίρεση τον ΦΠΑ, που παραμένει στο 100% της αξίας που συμφωνήθηκε.
Απαλείφεται, επίσης, η υποχρέωση του διαφημιστή να πληρώσει το ΜΜΕ εντός τριών ημερών από την εντολή του διαφημιζομένου και ταυτόχρονα επιτρέπεται, σε ραδιόφωνο ή τηλεόραση, η παραγωγή διαφημιστικών μηνυμάτων για πελάτες-διαφημιζομένους, αλλά μόνο μέχρι ποσοστό 35% για το ραδιόφωνο και 20% για την τηλεόραση. Τέλος, οι χορηγίες θα λογίζονται πλέον ως διαφημίσεις, με εξαίρεση αυτήν που προέρχεται από μη κερδοσκοπικό οργανισμό.
Οπως όριζε ο Νόμος Παππά, εισάγεται, ωστόσο, η δυνατότητα της εθελοντικής συμμετοχής σε αυτήν. Η πλατφόρμα διάθεσης διαφημιστικού χρόνου δημιουργείται από τα ίδια τα ΜΜΕ με τη σύσταση νομικού προσώπου ή μπορεί να ανατεθεί σε τρίτη, ανεξάρτητη εταιρεία.