Media Insider

Ad hoc Έρευνα για την Διείσδυση και την Εικόνα του Ραδιοφώνου

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό της νέα έρευνας, στον οποίο προβλέπεται η ad hoc εισαγωγή ερωτήσεων που αφορούν γενικότερα στο μέσο, στις 02/04/2020 συμπεριλήφθηκαν στο ερωτηματολόγιο οι εξής δύοερωτήσεις:

1. Την περίοδο αυτή σε σχέση με την περίοδο πριν τα μέτρα (κλείσιμο σχολείων, καταστημάτων, περιορισμός κυκλοφορίας κα) θεωρείται ότι ακούτε  ραδιόφωνο…

Περισσότερο  

1

Το ίδιο

2

Λιγότερο

3

2. Τελειώνοντας, πείτε μου σε σχέση με τα άλλα media (τηλεόραση, εφημερίδες, περιοδικά, ιστοσελίδες κ.λπ.) τι αντιπροσωπεύει για εσάς το ραδιόφωνο.

Απαντήστε μου με ΝΑΙ αν συμφωνείτε και με ΟΧΙ αν διαφωνείτε.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

ΔΞ/ΔΑ

NEW2_1

Είναι το πιο φιλικό μέσο

1

2

3

NEW2_2

Είναι έγκυρο / Το εμπιστεύομαι

1

2

3

NEW2_3

Με χαλαρώνει / μου φτιάχνει τη διάθεση  

1

2

3

NEW2_4

Μου κρατάει συντροφιά / δεν θα μπορούσα χωρίς αυτό

1

2

3

Οι συγκεκριμένες ερωτήσεις θα παραμείνουν στο ερωτηματολόγιο έως και τις 13/04/2020. Σε δείγμα 716 συνεντεύξεων έγινε η πρώτη ανάλυση των παραπάνω ερωτήσεων σε συνδυασμό με τα δημογραφικά στοιχεία των ερωτώμενων, το φύλο, την ηλικία, την περιοχή και την κοινωνικοοικονομική τάξη. Συνοπτικά τα αποτελέσματα έχουν ως εξής:

Την περίοδο αυτή, σε σχέση με την περίοδο πριν τα μέτρα (κλείσιμο σχολείων, καταστημάτων, περιορισμός κυκλοφορίας κ.λπ.) στο σύνολο του δείγματος(ακροατές ραδιοφώνου και μη) το 53,9% δήλωσε ότι ακούει ραδιόφωνο το ίδιο ή περισσότερο, ενώ το υπόλοιπο 46,1% δήλωσε ότι ακούει λιγότερο. Ηλικιακά, λιγότερο ραδιόφωνο ακούει η κατηγορία (18-24) ενώ περισσότερο οι κατηγορίες (55-70) και (15-17). Δεν φαίνεται ουσιαστική διαφορά ανάμεσα στους άντρες και στις γυναίκες. Επίσης, λιγότερο φαίνεται να ακούνε ραδιόφωνο αυτή τη περίοδο σε σχέση με την προηγούμενη σε περιοχές της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής, ενώ περισσότερο ακούνε στα Βόρεια και Νότια Προάστια. Τέλος περισσότερο ραδιόφωνο ακούνε αυτοί που ανήκουν στις τάξεις Α και Β, ενώ λιγότερο στιςC,D,E με εξαίρεση την Ε1.

Την περίοδο αυτή, σε σχέση με την περίοδο πριν τα μέτρα (κλείσιμο σχολείων, καταστημάτων, περιορισμός κυκλοφορίας κ.λπ.) από τους ακροατές ραδιοφώνου(άκουσε ραδιόφωνο την προηγούμενη μέρα) το 63,8%δήλωσε ότι ακούει ραδιόφωνο το ίδιο ή περισσότερο, ενώ το υπόλοιπο 36,2% δήλωσε ότι ακούει λιγότερο. Ηλικιακά, λιγότερο ραδιόφωνο ακούει η κατηγορία (18-24), ενώ περισσότερο οι κατηγορίες (55-70) και (15-17).  Συγκεκριμένα στη κατηγορία 15-17 το 38,4% δήλωσε ότι ακούει περισσότερο ραδιόφωνο, το 27,1% το ίδιοκαι το 34,6% λιγότερο. Δεν φαίνεται ούτε και εδώ, ουσιαστική διαφορά ανάμεσα στους άντρες και στις γυναίκες. Επίσης, λιγότερο φαίνεται να ακούνε οιακροατές ραδιοφώνου στις περιοχές Ανατολικής και Δυτικής Αττικής καθώς επίσης Πειραιά και νήσων ενώ,περισσότερο ακούνε στο Βόρειο, Νότιο και Κεντρικό τομέα της Αττικής.

Στο σύνολο των ερωτηθέντων (ακροατές και μη) η μεγάλη πλειοψηφία θεωρεί ότι το ραδιόφωνο σε σχέση με τα άλλα media (τηλεόραση, εφημερίδες, περιοδικά, ιστοσελίδες) είναι το πιο φιλικό μέσο, συγκεκριμένο το 84,2%, με τις γυναίκες να υπερθεματίζουν (86,5%).Ηλικιακά, οι κατηγορίες πάνω από το μέσο όρο είναι η 55-70 (91,8%) και η 18-24 (84,3%). Στις περιοχέςεμφανίζεται το εξής ενδιαφέρον: οι περιοχές που αυτή τη περίοδο ακούνε λιγότερο ραδιόφωνο, δηλ. Ανατολικήςκαι Δυτικής Αττικής, Πειραιάς και νήσων, θεωρούν, σε σημαντικά μεγαλύτερο ποσοστό (89,3%), το ραδιόφωνο ως το πιο φιλικό μέσο από τις υπόλοιπες δηλ. Βόρειο, Νότιο και Κεντρικό τομέα (80%), που αυτή την εποχή δηλώνει ότι ακούει περισσότερο ραδιόφωνο. Όσοναφορά στις κοινωνικοοικονομικές τάξεις η Ε αγγίζει το 100% ενώ οι υπόλοιπες κυμαίνονται ανάμεσα στο 80% (C1) και στο 87,7% (D).

Οι 3 στους 4 (75,6%) από το σύνολο των ερωτηθέντων(ακροατές και μη) θεωρεί ότι το ραδιόφωνο σε σχέση με τα άλλα media (τηλεόραση, εφημερίδες, περιοδικά, ιστοσελίδες) είναι έγκυρο και το εμπιστεύονται, με τις γυναίκες να υπερθεματίζουν και πάλι (78%). Ηλικιακά, τη μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στο μέσο δείχνουν όλες οι νεαρές ηλικιακές κατηγορίες καθώς και η 55-70. Στις περιοχές πρώτος έρχεται ο Πειραιάς με 80.9% και ακολουθούν η Ανατολική Αττική με 77,7% και ο Κεντρικός τομέας με 77,6%.  Όσον αφορά στις κοινωνικοοικονομικές τάξεις το ποσοστό εμφανίζεται υψηλότερο στις χαμηλότερες τάξεις, για παράδειγμα στην Ε είναι μεγαλύτερο του 96%.

Η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων ασχέτως αν άκουσαν ραδιόφωνο την προηγούμενη μέρα ή όχι θεωρεί ότι το ραδιόφωνο τον/την χαλαρώνει και του φτιάχνει τη διάθεση (96,2%). Αυτό ισχύει για όλες τις κατηγορίες φύλου, ηλικίας, περιοχής και τάξης. Ένα σημαντικά μεγάλο ποσοστό των ερωτηθέντων (69.6%) δηλώνει ότι το ραδιόφωνο του κρατάει συντροφιά ή/και δεν μπορεί χωρίς αυτό. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η θετική συσχέτιση αυτού του ποσοστού με την ηλικία, εφόσον αυξάνει με αυτήν από το 34,6% στην κατηγορία (15-17) κλιμακωτά στο 77,6 στην κατηγορία (55-70). Αντίθετα, παρά τις κάποιες διακυμάνσεις δεν παρατηρούνται αντίστοιχες τάσεις στις περιοχές ή/και στις κοινωνικοοικονομικές τάξεις.

Δείτε επίσης

Time Out

Το φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί από τις 30 Αυγούστου έως στις 25 Σεπτεμβρίου

Time Out

13 και 14 Σεπτεμβρίου

MediaNews

Ποια τεχνικά προβλήματα έχουν προκύψει;

Τηλεόραση

Για τη μεσημεριανή ζώνη καθημερινά ή την πρωινή του Σαββατοκύριακου


ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ | ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή-απόδοση του περιεχομένου του ιστοτόπου, με οποιονδήποτε τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλου, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Copyright © 2023 Media.gr - Ταχ. Διεύθυνση: Λεωφόρος Ανδρέα Συγγρού 188, 17671, Καλλιθέα Αττικής, Τηλ: 2111091100
Μέλος του

Exit mobile version