Αστραφτερά και πολυτελή διεθνή brands όπως Porsche, Lexus, Nike, Rihanna, Beyoncé, J.Lo. και δεκάδες ακόμα συγκαταλέγονται στους «πελάτες» της. Αναφερόμαστε στη Μελίνα Ματσούκα, μια πολυσχιδή, εκκεντρική περσόνα, που δεν θ’ αντικρίσεις -συνειδητά τουλάχιστον- ποτέ ντυμένη «καθωσπρεπίστικα»!
Τι κι αν για πρότυπο έχει έτσι απλά τη μαμά της; Πιθανότερο είναι να τη δεις να σκαρφαλώνει σε στύλους προκειμένου ν’ αποδοθεί το κόνσεπτ του πρότζεκτ που ετοιμάζει όπως ακριβώς το έχει φιλτράρει στο, αποδεδειγμένα ευφυές, μυαλουδάκι της, παρά μ’ ένα politically correct ταγεράκι Chanel. Αν και τίποτα, ιδίως στην περίπτωσή της, δεν αποκλείεται!
Μόλις 40 ετών
Πρόκειται για ultra διάσημη καλλιτέχνιδα, μόλις 40 ετών, με ήδη 15ετή καριέρα στο Χόλιγουντ και δύο Γκράμι στο τσεπάκι της ή μάλλον, στο μοντέρνο της σαλόνι στο Λος Άντζελες. Οι απανταχού αστέρες πίνουν… νερό στο όνομά της, επιδιώκουν συστηματικά να ενώνουν τις δυνάμεις τους μαζί της. Πρόσφατα, δε, από κοινού με άλλους επίλεκτους αρτίστες, σκηνοθέτησε τη χριστουγεννιάτικη καμπάνια του MTV. Γιατί και νότες (προπάντων νότες!) κυλάνε στο αίμα της.
Ποια είναι ωστόσο η κυρία που αντιστρέφει τη στάνταρ εικόνα της πλειονότητας για τα διεθνή είδωλα της ποπ; Σκηνοθέτρια βιντεοκλίπ, παραγωγός και από το 2019 δημιουργός ταινιών. Μιλάμε για θηλυκό, όπως όλοι όσοι την ξέρουν υπογραμμίζουν, που βγάζει τον «αντάρτη» στους celebrities! Στο «Formation» την είδαμε να μεταμορφώνει την Beyoncé σε (σ)έξαλλη Αφροδίτη, πάνω σε περιπολικό της αστυνομίας της Νέας Ορλεάνης, ενώ βυθιζόταν – πρόκειται για δουλειά-ορόσημο της σταρ, καθώς έκτοτε «καθηλώθηκε» στην κορυφή.
Η θρυλική τους πια συνεργασία την αντάμειψε με Γκράμι. Γκράμι όμως κατέκτησε και για το «We Found Love» της Rihanna. Με μότο ζωής το «μου αρέσει να προκαλώ την εξουσία και τις νόρμες», όπως δήλωνε μια φορά κι έναν καιρό στο «Rolling Stone», μας ξεναγεί. Με ξυλουργό μπαμπά -μισό Έλληνα, μισό Εβραίο- και μαμά μισή Κουβανή και μισή Τζαμαϊκανή, γεννήθηκε σε ελεύθερο περιβάλλον στο Μπρονξ.
Οξυδερκής κι αποφασιστική
Μερικά χρόνια αργότερα, η οικογένεια μετακόμισε στο Νιου Τζέρσεϊ. «Οι γονείς μου με μεγάλωσαν για να δημιουργώ αλλαγή. Είναι κομμουνιστές, δεν πιστεύουν σε κάποια θρησκεία, αλλά στον πολιτισμό, στο φαγητό – ελληνικό φαγητό, κουβανέζικο, τζαμαϊκανικό, όλα στο ίδιο πιάτο», έχει πει. Οξυδερκής κι αποφασιστική, σπούδασε μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. Ωστόσο, η πτυχιακή της ήταν στη μουσική, για την ακρίβεια στα βιντεοκλίπ. «Δυσφημούσαν, υποτιμούσαν αρχικά τη δουλειά μου. Οι σκηνοθέτες βιντεοκλίπ είναι στιγματισμένοι», τονίζει και τώρα. Πάντως, αυτό δεν την πτόησε. Ίσα ίσα, την πείσμωσε και ξεκίνησε να παίρνει τους… δρόμους.
Από φοιτήτρια ακόμα, αυτοδιαφημιζόταν συστηματικά. Από το 2006, οπότε σκηνοθέτησε το «Money Maker» του Ludacris, άρχισε ουσιαστικά το προσωπικό της ταξίδι για την κατάκτηση της κορυφής. Η δουλειά της ήταν τόσο εντυπωσιακή που επιτόπου υπέγραψε αποκλειστικό συμβόλαιο με την Black Dog Film. Από εκεί και πέρα, τα πράγματα έγιναν ευκολότερα... Συνεργασία με τη Rihanna και Γκράμι στην κατηγορία του Καλύτερου Μουσικού Βίντεο όπως γράψαμε, αλλά και για το «Formation» της Beyoncé, της οποίας είναι μόνιμη συνεργάτιδα – κυριολεκτούμε, αφού της έχει φτιάξει δώδεκα βιντεοκλίπ! Ακόμα, 50 Cent, Lady Gaga («Just Dance»), Solange, Snoop Dog, Kylie Minogue και Jeniffer Lopez («I’m Into You», «Hold It, Don’t Drop it»), μεταξύ άλλων σταρ, έχουν υπάρξει εργοδότες της.
To 2019 σκηνοθέτησε το πρώτο της φιλμ
Το ότι η σκηνοθετική της «μπαγκέτα» επιλέχθηκε απ’ το HBO για την κωμική σειρά της Issa Rae «Insecure» την έκανε να δει αλλιώς την 7η Τέχνη, θέλησε να τσεκάρει τις δυνατότητές της και εκεί. Δεν της ταιριάζουν εξάλλου η «ήσυχη λίμνη». Έτσι, το 2019 σκηνοθέτησε το πρώτο της φιλμ, το ρομαντικό θρίλερ «Queen & Slim», μια ιστορία των «Μπόνι και Κλάιντ της Μαύρης Φυλής», διευκρινίζει. «Το μαύρο κορμί τιμάται περισσότερο στο θάνατο παρά στη ζωή», δηλώνει αναφερόμενη στο πόνημά της.
Η φιλόδοξη Αιγοκερίνα (γεννήθηκε στις 14/1/1981), με πτυχίο και από το American Film Institute, πέρα από το Tisch School of the Arts του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, έχει και ένα προσωπικό ρεκόρ που τιμά το γυναικείο φύλο: είναι η πρώτη γυναίκα σκηνοθέτρια που κέρδισε το βραβείο για το Καλύτερο Βίντεο του MTV, και ο λόγος για το τραγούδι της Rihanna «We Found Love».
Με περισσότερες από ένα δισεκατομμύριο προβολές στο YouTube και διθυράμβους από «μουσικές βίβλους», όπως το «Rolling Stone» και το «Billboard», ωστόσο δεν εφησύχασε. Εστίασε και στα αμάξια και στη μόδα και γενικότερα σε κάθε μορφής μπράντα: Nike, Adidas, Coca-Cola, Diesel, DirectTV, Lexus, Toyota, Bottega Veneta, και από τον περασμένο Ιούλιο και η Porsche, ανήκουν στην clientele της.
Ποια είναι η καθημερινότητά της
Ποια, ωστόσο, επιμέρους στοιχεία καθιστούν, για τους κονεσέρ, τη δουλειά της μαγική; Ζωντάνια, χρώμα, ρυθμός, ταχύτητα, ρετρό στοιχείο!
Ορισμένοι τη συγκρίνουν με τον εμβληματικό φωτογράφο μόδας David LaChapelle, την αποκαλούν «LaChapelle της μουσικής», κάτι προφανώς τιμητικό. Όσο για την καθημερινότητά της, περιλαμβάνει κυρίως διάβασμα, φαγητό, scouting… Ζει στο Λος Άντζελες, αλλά θα τη βρεις και στη Νέα Υόρκη, που της λείπει πολύ. Όποτε της δίνεται η ευκαιρία, την επισκέπτεται.
Αντικομφορμίστρια, δεν βάζει νερό στο κρασί της, ιδίως αναφορικά με ρατσιστές και θύτες παντός τύπου: «Είναι σημαντικό για τις γυναίκες να αποδέχονται τη θηλυκότητά τους. Οι γυναίκες πολλές φορές, μολονότι γίνονται θύματα, νιώθουν ενοχές. Η σεξουαλικότητά μας είμαστε εμείς, άρα γιατί να μην την υμνούμε, γιατί να μην τη δείχνουμε, γιατί να μην την “πουλάμε” όπως όμως εμείς -μόνο εμείς- επιλέγουμε; Αυτή είναι η φύση μας και είμαι περήφανη γι’ αυτό που είμαι». Και πώς να μην είναι, και με τόσα που έχει κατορθώσει και τόσο νέα;
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα On Time