Ο εκκεντρικός δισεκατομμυριούχος δίνει συνέχεια στο φιάσκο του Twitter Blue και επιβεβαιώνει τις ανησυχίες της αγοράς ότι είναι «υπερβολικά απασχολημένος»
Το παρασκήνιο πίσω από την εξαγορά του Twitter συνεχίζεται με δηλώσεις του Έλον Μάσκ, οι οποίες ενισχύουν την αίσθηση αβεβαιότητας που έχει προκύψει για το μέλλον των εταιρειών του.
Ο νέος ιδιοκτήτης της πλατφόρμας, ο οποίος φημίζεται για τον εκκεντρικό του χαρακτήρα επιχείρησε την Κυριακή να κερδίσει τις εντυπώσεις μετά το φιάσκο με το Twitter Blue, το μπλε σηματάκι των πιστοποιημένων λογαριασμών.
Σε μια από τις πρώτες κινήσεις του μετά την εξαγορά της Twitter Inc. για 44 δισ. δολάρια, ο Μασκ είχε δώσει στους χρήστες τη δυνατότητα να αγοράζουν για 8 ευρώ το μήνα το σήμα των γνήσιων λογαριασμών.
Δεδομένου όμως ότι το Twitter δεν μπορεί να διασταυρώσει την ταυτότητα κάθε συνδρομητή, το αποτέλεσμα ήταν να γεμίσει το Twitter με ψεύτικα προφίλ εταιρειών όπως η SpaceX, η Nestle και η Lockheed Martin. Το Twitter αναγκάστηκε έτσι να παγώσει το συνδρομητικό Twitter Blue, με την προοπτική να το επαναφέρει τις επόμενες ημέρες.
Την Κυριακή, ο Μασκ δήλωσε με tweet του πως σύντομα το Twitter θα επιτρέπει σε εταιρείες και οργανισμούς να αναγνωρίζουν ποιοι από τους λογαριασμούς που συνδέονται με το όνομά τους είναι πράγματι δικοί τους και όχι πλαστοί.
Ο Μασκ δεν έδωσε διευκρινίσεις για το σχέδιο. Αυτό όμως που καταλαβαίνει κανείς είναι ότι τουλάχιστον ένα μέρος της διαδικασίας πιστοποίησης θα πρέπει να διεκπεραιώνεται από τους ίδιους τους χρήστες που ζητούν πιστοποίηση.
Μακελειό απολύσεων
Σε μια άλλη εξέλιξη, πηγές στην Twitter Inc δήλωσαν στον δημοσιογράφο Κέισι Νιούτον ότι η εταιρεία απέλυσε τους 4.400 από τους 5.500 εργαζομένους στο μισθολόγιό της, περικοπές που αναμένεται να έχουν σοβαρές επιπτώσεις στην πλατφόρμα, ειδικά ως προς τον έλεγχο του περιεχομένου.
Ακόμα και ο ίδιος ο Μασκ δεν αποκλείει τώρα την χρεοκοπία της εταιρείας μετά τη μεγάλη απώλεια εσόδων από εταιρείες που έσπευσαν να αποσύρουν τις διαφημίσεις τους από την πλατφόρμα μέχρι να ξεκαθαρίσει η κατάσταση.
Διαφημιστική καμπάνια της SpaceX
Ο Μασκ φαίνεται ωστόσο πως βρήκε τρόπο να ενισχύσει τα διαφημιστικά έσοδα του Twitter.
Την Δευτέρα, ανακοίνωσε πως η SpaceX, την οποία επίσης διευθύνει ο ίδιος, αγόρασε διαφημιστικό πακέτο για να προωθήσει την υπηρεσία δορυφορικού Διαδικτύου Starlink.
Πρόκειται για πείραμα προκειμένου να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα των διαφημίσεων του Twitter στις αγορές της Αυστραλίας και της Ισπανίας, υποστήριξε.
«Είμαι υπερβολικά απασχολημένος»
Σε ένα άλλο χτύπημά του την Κυριακή, ο Μασκ εμφανίστηκε σε οικονομικό συνέδριο που πραγματοποιείται στο περιθώριο της συνόδου της G20 στην Ινδονησία.
Εμφανίστηκε με βιντεοκλήση φωτισμένος από κεριά, καθώς όπως είπε το σπίτι όπου βρισκόταν είχε διακοπή ρεύματος.
«Έχω υπερβολικά πολλή δουλειά μπροστά μου, αυτό είναι σίγουρο» είπε.
Απαντώντας σε ερώτηση για το πώς συνδυάζει τα καθήκοντά του στην Tesla και την SpaceX, ο Μασκ δήλωσε πως εργάζεται «στον απολύτως μέγιστο βαθμό […] από το πρωί μέχρι το βράδυ, επτά ημέρες την εβδομάδα», μεταδίδει το Reuters.
Σύμφωνα με το πρακτορείο, οι επενδυτές ανησυχούν ότι η υπόθεση του Twitter αποσπά την προσοχή του Μασκ από την SpaceX και την Tesla, της οποίας η μετοχή έχει χάσει το ήμισυ της αξίας της από τον Απρίλιο, όταν αποκαλύφθηκε το σχέδιο εξαγοράς του Twitter.
Απαντώντας σε σχόλιο ότι πολλοί επιχειρηματίες θέλουν να γίνουν Έλον Μασκ, ο μεγιστάνας είπε ότι αυτό μπορεί να μην είναι καλή ιδέα. «Το πόσο βασανίζω τον εαυτό μου βρίσκεται ειλικρινά σε άλλο επίπεδο» είπε.
Στη διάρκεια της ομιλίας του, ο Μασκ δεν παρέλειψε επίσης να αναφερθεί στο φουτουριστικό όραμά του για το μέλλον της ανθρωπότητας.
«Ίσως βρούμε εξωγήινους πολιτισμούς ή μπορεί να ανακαλύψουμε πολιτισμούς που υπήρχαν πριν από εκατομμύρια χρόνια, να βρούμε τα ερείπια αρχαίων πολιτισμών. Πιστεύω πως θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον» είπε.