«Στην καριέρα μου έχω θέσει σκόπιμα όρια. Είναι εύκολο να χάσεις τον εαυτό σου πολύ γρήγορα σε αυτή τη βιομηχανία», αποκάλυψε η τραγουδίστρια
Δεν ήταν τυχαίο το γεγονός ότι το ντεμπούτο της Μπιγιονσέ στο TikTok στα μέσα Ιουλίου συνέβη την ίδια στιγμή που κυκλοφόρησε το νέο της άλμπουμ, «Renaissance». Μέχρι στιγμής, έχει ανεβάσει όλη τη μουσική της στην πλατφόρμα και μοιράστηκε ένα βίντεο με αρκετούς θαυμαστές της να χορεύουν στο τελευταίο της single, «Break My Soul».
Σε λιγότερο από δύο ώρες, είχε πάνω από τρία εκατομμύρια followers. Ωστόσο, όπως και στον λογαριασμό της στο Instagram, η ίδια δεν ακολουθεί κανέναν. Ούτε καν την Ivy Park, την εταιρεία αθλητικών ρούχων που ίδρυσε το 2016, όπως γράφει η «El Pais».
Σε αυτό το στάδιο της καριέρας της, κανείς δεν περιμένει από την τραγουδίστρια να γίνει πρωταγωνίστρια σε viral χορούς ή να συμμετέχει η οικογένειά της στο TikTok challenge της ημέρας. Κανείς δεν γνωρίζει ποιοι είναι οι πιο στενοί της φίλοι, πώς είναι το εσωτερικό των πολυάριθμων ακινήτων της ή πώς περνάει τον ελεύθερο χρόνο της εκτός στούντιο ηχογραφήσεων ή εκτός σκηνής.
Σε αντίθεση με τη Μαντόνα, φανατική Instagrammer, ή τις Doja Cat και Azealia Banks, οι οποίες τροφοδοτούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η Μπιγιονσέ έχει υιοθετήσει μια εντελώς διαφορετική στρατηγική. Παρά το γεγονός ότι είναι παγκοσμίως διάσημη, κανείς δεν γνωρίζει τίποτα για την καθημερινότητά της.
«Είμαι ευγνώμων που έχω τη δυνατότητα να επιλέγω τι θέλω να μοιραστώ», αναφέρε στο «Harper’s Bazaar». «Μια μέρα αποφάσισα ότι ήθελα να είμαι σαν τη Sade και τον Prince. Ήθελα η εστίαση να είναι στη μουσική μου, γιατί αν η τέχνη μου δεν είναι αρκετά δυνατή ή αρκετά ουσιαστική για να κρατήσει το ενδιαφέρον και την έμπνευση των ανθρώπων, τότε είμαι σε λάθος δουλειά. Η μουσική μου, οι ταινίες μου, η τέχνη μου, το μήνυμά μου, αυτό πρέπει να είναι αρκετό».
Στο ίδιο άρθρο, η Μπιγιονσέ αποκάλυψε: «Στην καριέρα μου έχω θέσει σκόπιμα όρια. Είναι εύκολο να χάσεις τον εαυτό σου πολύ γρήγορα σε αυτή τη βιομηχανία. Πολλά από αυτά που είμαι προορίζονται για τους ανθρώπους που αγαπώ και εμπιστεύομαι».
Αυτός ο διαχωρισμός μεταξύ της δημόσιας και της ιδιωτικής της εικόνας πάει αρκετά πίσω για την τραγουδίστρια. Για την ακρίβεια, ξεκίνησε το 2003, μετά την τεράστια επιτυχία του single «Crazy in Love». «Δεν θέλω να εθιστώ στη φήμη», δήλωσε τότε στο «Rolling Stone».
Ωστόσο, το μεγαλύτερο σημείο καμπής ήρθε τον Μάρτιο του 2011. Τρεις μήνες πριν κυκλοφορήσει το άλμπουμ της, απέλυσε τον πρώτο και μοναδικό μέχρι σήμερα μάνατζέρ της: τον πατέρα της, Mathew Knowles. «Όταν έγινα 18 ετών και άρχισα να χειρίζομαι περισσότερο τις δουλειές μου, εκείνος έπαθε σοκ», εξομολογήθηκε στο ντοκιμαντέρ «Life Is But a Dream». «Καμιά φορά τσακωνόμασταν και χρειάστηκαν περίπου δύο χρόνια -μέχρι που ήμουν 20 ετών- για να συνειδητοποιήσει: ” Είναι ενήλικη τώρα και αν δεν θέλει να κάνει κάτι, δεν μπορώ να την αναγκάσω να το κάνει”».
Μόλις πέτυχε την πολυπόθητη δημιουργική της ανεξαρτησία, η Μπιγιονσέ κατάφερε -επιτέλους- να ελέγξει η ίδια την εικόνα της. Αλλά παρ’ όλα αυτά, δεν απέφυγε τις αντιπαραθέσεις, με πιο χαρακτηριστική το 2014, όταν, αμέσως μετά το γκαλά MET, η αδελφή της, Solange, ενεπλάκη σε καυγά με τον σύζυγό της, Jay-Z, στο ασανσέρ του Standard Hotel στη Νέα Υόρκη, παρουσία της Μπιγιονσέ . Το βίντεο διέρρευσε από το TMZ λίγες μέρες αργότερα και τροφοδότησε αμέτρητες φήμες, κυρίως λόγω της απουσίας αντίδρασής της.
Από τότε που το ζευγάρι παντρεύτηκε στις 4 Απριλίου 2008, υπήρχαν φήμες στα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης για υποτιθέμενες απιστίες εκ μέρους του Jay-Z. Αυτές αντιμετωπίστηκαν -αρχικά- με σιωπή. Ωστόσο, αυτό άλλαξε στις 23 Απριλίου 2016, με την κυκλοφορία του άλμπουμ «Lemonade», ένα άλμπουμ που έκανε την Μπιγιονσέ όχι μόνο να αντιμετωπίσει τη συζυγική της κρίση, αλλά και να φτάνει στο σημείο να κατονομάσει μία από τις ερωμένες του συζύγου της στο τραγούδι «Sorry», αποκαλώντας την Becky, «με τα ωραία μαλλιά».
Το πιο αινιγματικό είδωλο της αμερικανικής ποπ έχει κρατήσει μακριά όσους θέλουν να υποθέτουν και να αναλύουν. Και αυτή είναι η επιτυχία της…