Σταθερότητα επέδειξε η αγορά των εγχώριων διαφημιστικών εταιρειών το 2018, σύμφωνα με τα επίσημα οικονομικά στοιχεία των επιχειρήσεων. Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τους δημοσιευμένους ισολογισμούς των 47 μεγαλύτερων διαφημιστικών εταιρειών της εγχώριας αγοράς, που συγκέντρωσε και ανέλυσε η Direction Business Reports, τα συνολικά μικτά κέρδη αυξήθηκαν οριακά κατά 0,98% αγγίζοντας τα 82,39 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 81,59 εκατ. ευρώ του 2017. Ο δε συνολικός κύκλος εργασιών τους αυξήθηκε κατά 2%, καθώς από τα 291,77 εκατ. ευρώ του 2017 ανήλθε σε 297,6 εκατ. ευρώ το 2018. Βέβαια, εντελώς διαφορετική ήταν η εικόνα όσον αφορά τα συνολικά κέρδη προ φόρων, τα οποία μειώθηκαν κατά 11,84% από τα 8,09 εκατ. ευρώ του 2017 στα 7,13 εκατ. ευρώ το 2018.
Στην κατάταξη με βάση τα μικτά αποτελέσματα του 2018, την πρώτη πεντάδα (με σειρά εμφάνισης) αποτελούν οι Bold Ogilvy (8,3 εκατ. ευρώ με κάμψη 9,48%), ΜΜS – Publicis (8,14 εκατ. ευρώ με κάμψη 0,53%), Spot Thompson (6,29 εκατ. ευρώ με κάμψη 1,81%), McCann Erickson (5,73 εκατ. ευρώ με άνοδο 4,79%) και The Newtons Laboratory (5,59 εκατ. ευρώ με άνοδο 4,25%). Αυτές μάλιστα οι 5 εταιρείες είναι και οι μόνες που κινήθηκαν πάνω από το ψυχολογικό όριο των 5 εκατ. ευρώ όσον αφορά τα μικτά τους αποτελέσματα. Αξίζει να σημειωθεί πως αυτό ακριβώς και με την ίδια σειρά ήταν το Top 5 της αγοράς και το 2017, ενώ επίσης και τότε μόνο αυτές οι εταιρείες κατέγραψαν μικτά αποτελέσματα που ξεπέρασαν τα 5 εκατ. ευρώ.
Mε κριτήριο τον κύκλο εργασιών του 2018, την πρώτη πεντάδα αποτελούν (με σειρά κατάταξης) οι MMS (52,92 εκατ. ευρώ και άνοδος 21,18%), Βοld Ogilvy (52,80 εκατ. ευρώ και κάμψη 4,45%), Spot Thompson (23,71 εκατ. ευρώ και οριακή άνοδος 0,34%), DDB (19,03 εκατ. ευρώ και κάμψη 2,97%) και The Newtons Laboratory (16,8 εκατ. ευρώ και κάμψη 4,54%). Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η μόνη αλλαγή στο Τop 5 σε σχέση με το 2017 είναι η «εκθρόνιση» της Bold Ogilvy από την κορυφή από τη δεύτερη μέχρι πρόπερσι MMS. Εάν προχωρήσουμε σε κατάταξη με κριτήριο τα κέρδη προ φόρων του 2018, την πρώτη πεντάδα αποτελούν (με σειρά κατάταξης) οι Spot Thompson (2,48 εκατ. ευρώ και άνοδος 128,96%), Cream (883.548 ευρώ και άνοδος 36,75%), BBDO (823.031 ευρώ και άνοδος 17,04%), Ιsobar-Iprospect (705.299 ευρώ kαι άνοδος 2,94%) και Frank & Fame (474.850 ευρώ και κάμψη 28,60%).
Από τις 47 εταιρείες του δείγματος, το 48,94% (23 εταιρείες) κατόρθωσαν να αυξήσουν τα μικτά τους αποτελέσματα το 2018, ενώ το 46,81% (22 εταιρείες) είδαν τον τζίρο τους να αυξάνεται. Δυστυχώς, όπως εύκολα προκύπτει, η πλειονότητα κατέγραψε αρνητικές επιδόσεις, καθώς το 53,19% (25 εταιρείες) είδε κάμψη κύκλου εργασιών και το 51,06% (24 εταιρείες) μείωση μικτών αποτελεσμάτων.
‘Οσον αφορά τα κέρδη προ φόρων, παρά τη συνολική διψήφια κάμψη, αυτό που έχει σημασία είναι πως το συντριπτικό 85,11% (40 εταιρείες) κατέγραψε κέρδη. Βέβαια, υπήρξε και ένα 14,89% (7 εταιρείες) για το οποίο η χρήση του 2018 ήταν ζημιογόνα.