Η πλατφόρμα πήρε 2,41 εκατομμύρια συνδρομητές σε τρεις μήνες και πολύ… αέρα – Άρθρο της Ιωάννας Κωσταδήμα
Η Netflix Inc. φαίνεται πως πήρε το «rebound», αφού ανέτρεψε τις απώλειες πελατών που είχαν πλήξει τη μετοχή της φέτος, καθησυχάζοντας τη Wall Street. Οι μετοχές σημείωσαν άλμα 14% προ ολίγων ημερών, ενώ οι συνδρομητές αυξήθηκαν κατά 2,41 εκατομμύρια στη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου.
Ο Co-CEO της εταιρείας, Τεντ Σαράντος, δήλωσε πως θα επανεξεταστούν οι δαπάνες περιεχομένου, που αγγίζουν τα 17 δισ. δολάρια. Τον Τεντ Σαράντο οι περισσότεροι τον έμαθαν σχεδόν δύο χρόνια πριν, τον Ιούλιο του 2020, όταν η ηγεσία της Netflix εμπιστεύτηκε το στέλεχος ελληνικής καταγωγής σε έναν νευραλγικό ρόλο. Το αγόρι που κάποτε έβλεπε με τις ώρες τηλεόραση σκαρφάλωσε στην κορυφή της πλατφόρμας, αλλάζοντας ακραιφνώς το Μέσο από τη θέση του συνδιευθύνοντος συμβούλου (Co-CEO). Ελληνας τρίτης γενιάς, με καταγωγή από τη Σάμο και γεννημένος στο Φοίνιξ της Αριζόνα, δεν μιλάει την ελληνική γλώσσα και είναι καθολικός στο θρήσκευμα. Είναι το τέταρτο από τα πέντε παιδιά της οικογένειας ενός ηλεκτρολόγου.
Στα μαθητικά του χρόνια, το όνειρό του ήταν να γίνει δημοσιογράφος, όμως πολύ σύντομα διαπίστωσε ότι δεν ήταν γεννημένος γι’ αυτό. Το 1979 εργάστηκε ως υπάλληλος σε αλυσίδα βιντεοκλάμπ για τα προς το ζην και στα 24 του αποφάσισε την ανατροπή στην καριέρα του. Ο Τεντ Σαράντος μπήκε στον χώρο του μάρκετινγκ και έγινε περιφερειακός διευθυντής πωλήσεων σε εταιρεία διανομής βιντεοκασετών. Εκείνη την εποχή απέκτησε μια εγκυκλοπαιδική γνώση γύρω από τον κινηματογράφο.
«Η πόρτα»
Η γνωριμία του με τον ιδρυτή της Netflix και έτερο Co-CEO της, Ριντ Χέιστινγκς, το 1999, του άνοιξε τη μεγάλη πόρτα, καθώς έναν χρόνο αργότερα εντάχθηκε στο δυναμικό της. Το Netflix κυκλοφόρησε το «House of cards», την πρώτη μεγάλη τηλεοπτική σειρά που παρουσιάστηκε αποκλειστικά σε υπηρεσία streaming. Αυτή ακριβώς ήταν και η στιγμή που ο Τεντ Σαράντος έκανε το βήμα που τον μεταμόρφωσε σε έναν ισχυρό άνθρωπο του Χόλιγουντ. Ειδικότερα, ο Ντέιβιντ Φίντσερ είχε αρχίσει να δουλεύει την αμερικανική εκδοχή του βρετανικού πολιτικού δράματος «House of cards» το 2011. Ο Σαράντος, που έχει χαρακτηριστεί από δημοσιογράφους ως «ανθρώπινος αλγόριθμος», είχε μελετήσει τα data του Netflix για να διαπιστώσει πόσοι συνδρομητές βλέπουν πολιτικά δράματα.
Ταυτόχρονα, είχε μετρήσει τους φανατικούς θαυμαστές του Κέβιν Σπέισι, ο οποίος είχε ήδη προταθεί για τη θέση του πρωταγωνιστή στο «House of cards». Απόλυτα πεπεισμένος για την επιτυχία της σειράς, μπήκε στο γραφείο του Φίντσερ στο Δυτικό Χόλιγουντ με μια πρόταση, την οποία ο σκηνοθέτης δεν μπορούσε να αρνηθεί: H Netflix θα δεσμευόταν από την αρχή όχι μόνο για μία, αλλά για δύο σεζόν του «House of cards». Το φημολογούμενο τίμημα ανερχόταν στα 100 εκατ. δολάρια. «Υπήρχαν 100 λόγοι για να μη συνεργαστούν με το Netflix. Επρεπε να τους δώσουμε έναν σπουδαίο λόγο για να συνεργαστούν», εξηγούσε.
Επιβεβαίωση
Τώρα, οι επιτυχημένες σειρές έφεραν το Netflix στο προσκήνιο και επιβεβαίωσαν ξανά τον Σαράντο. Σύμφωνα με το Reuters, από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο προσέλκυσε 2,4 εκατομμύρια νέους συνδρομητές παγκοσμίως, υπερδιπλάσιους από ό,τι ανέμενε η Wall Street. Ο γίγαντας του streaming εργάζεται να δώσει ώθηση στην αύξηση των μελών έπειτα από μια ξαφνική πτώση το πρώτο εξάμηνο του έτους, όταν η βάση των συνδρομητών του συρρικνώθηκε κατά 1,2 εκατομμύρια εν μέσω μιας κλυδωνιζόμενης παγκόσμιας οικονομίας και ενός αυξανόμενου ανταγωνισμού. Το Netflix έχει συνολικά 223,1 εκατομμύρια συνδρομητές σε όλο τον κόσμο. Στις αρχές Νοεμβρίου, η εταιρεία θα λανσάρει ένα πρόγραμμα streaming 7 δολαρίων ανά μήνα με διαφήμιση, για να προσελκύσει πελάτες που έχουν επίγνωση του κόστους. Και μπορεί η πλατφόρμα να κερδίζει εκ νέου τον σκληρό ανταγωνισμό με τις νέες προσθήκες που κάνει, εξακολουθεί, όμως, να πιστεύει αυτό που πίστευε πάντα ο Τεντ Σαράντος: Δεν υπάρχει λόγος να χαίρεσαι για 50 λεπτά βλέποντας ένα επεισόδιο από την αγαπημένη σου σειρά και να περιμένεις μία εβδομάδα για το επόμενο.
Δημοσιεύτηκε στο MoneyPro των ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΩΝ στις 29/10