Connect with us

Hi, what are you looking for?

Marketing

AB Βασιλόπουλος – WWF Ελλάς: Πρωτοβουλία για υπεύθυνη προμήθεια και κατανάλωση ψαρικών

H AB Βασιλόπουλος και το WWF Ελλάς, στο πλαίσιο της συνεργασίας τους για τη βελτίωση της υπευθυνότητας των προμηθειών ψαρικών της αλυσίδας, ξεκίνησαν το 2018 ένα πρόγραμμα που φιλοδοξεί να διασφαλίσει ότι στα ιχθυοπωλεία των καταστημάτων της ΑΒ θα διατίθενται ψάρια και θαλασσινά που αλιεύθηκαν ή παράχθηκαν χωρίς να επιβαρύνουν κατά το δυνατόν το θαλάσσιο περιβάλλον, συμβάλλοντας έτσι στην προστασία των θαλάσσιων φυσικών πόρων.

Η συγκεκριμένη προσπάθεια έρχεται να ολοκληρώσει την υπάρχουσα συνεργασία της περιβαλλοντικής οργάνωσης με την αλυσίδα σε προγράμματα βελτίωσης υπευθυνότητας ψαρικών ελεύθερης αλιείας και υδατοκαλλιέργειας.

Μάλιστα, το πρόγραμμα βελτίωσης υπεύθυνης υδατοκαλλιέργειας οδήγησε πριν λίγους μήνες στην πρώτη πιστοποίηση στην Ευρώπη από το διεθνή οργανισμό Aquaculture Stewardship Council (ASC), για ιδιαίτερα δημοφιλή ψάρια, όπως η τσιπούρα και το λαβράκι. Παράλληλα, ο στόλος γρι-γρι της Καβάλας είναι σε διαδικασία προετοιμασίας προκειμένου να καταθέσει για να λάβει την πιστοποίηση Marine Stewardship Council (MSC). Έτσι, ο γαύρος και η σαρδέλα που αλιεύονται στην περιοχή, θα είναι τα πρώτα πιστοποιημένα ψάρια σε όλη τη Μεσόγειο.

Με στόχο το 2021, τουλάχιστον το 80% των αγορών σε ψαρικά της ΑΒ Βασιλόπουλος να προέρχεται από πηγές χαμηλού περιβαλλοντικού ρίσκου, έχει σχεδιαστεί και υλοποιείται ένα εργαλείο, όπου αξιολογείται αναλυτικά η υπάρχουσα γκάμα ψαρικών της αλυσίδας, ενώ προωθούνται εναλλακτικές προτάσεις βάσει μίας αξιόπιστης μεθοδολογίας που έχει εισάγει το WWF παγκοσμίως για αυτό το σκοπό.

Κεντρικός στόχος της εν λόγω διαδικασίας είναι η τελική κατάργηση από τα ιχθυοπωλεία των καταστημάτων της ΑΒ, απειλούμενων από την υπεραλίευση ειδών, καθώς και ειδών που αλιεύονται ή παράγονται με τρόπους που έχουν σημαντική επίπτωση στο θαλάσσιο περιβάλλον.

Η αξιολόγηση των ειδών στηρίζεται στις βασικές αρχές των προτύπων πιστοποίησης MSC/ASC, ενώ η κατηγοριοποίηση γίνεται μέσω μίας χρωματικής κλίμακας όπου το «πράσινο» αποδίδεται στα ψαρικά που μπορούμε να τρώμε ελεύθερα, ενώ στον αντίποδα το «κόκκινο» στα ψαρικά υψηλού περιβαλλοντικού ρίσκου.

Στα δύο χρόνια συνεργασίας μεταξύ του WWF Ελλάς και της ΑΒ Βασιλόπουλος, ο πρώτος στόχος που τέθηκε έχει επιτευχθεί, με αποτέλεσμα ήδη το 2019, το 50% των ψαρικών που αγοράζει η ΑΒ να προέρχονται από πηγές χαμηλού περιβαλλοντικού ρίσκου.

Ειδικότερα, ανάμεσα στα είδη που δεν θα διατίθενται πλέον στα ΑΒ είναι ο γλαύκος ή αλλιώς γλαυκοκαρχαρίας, ένα σχεδόν απειλούμενο είδος από την υπεραλίευση.

Ο Κωνσταντίνος Λιαρίκος, Επικεφαλής Περιβαλλοντικού Προγράμματος του WWF Ελλάς, δηλώνει: «Η πρωτοβουλία αυτή επηρεάζει όλη την προμηθευτική αλυσίδα της ΑΒ Βασιλόπουλος, πολλαπλασιάζοντας έτσι τον αντίκτυπο. Οι προμηθευτές εκπαιδεύονται προκειμένου να προτείνουν ψαρικά χαμηλού περιβαλλοντικού ρίσκου, γνωρίζοντας ότι οφείλουν να εναρμονιστούν με τις προδιαγραφές της αλυσίδας. Παράλληλα, οι καταναλωτές μαθαίνουν να επιβραβεύουν τις ορθές πρακτικές και να απορρίπτουν προϊόντα που κοστίζουν στο θαλάσσιο περιβάλλον. Ελπίζουμε ότι στο μέλλον θα ακολουθήσουν και άλλοι εκπρόσωποι του λιανεμπορίου, στηρίζοντας την υπεύθυνη προμήθεια και κατανάλωση ψαρικών».

Δείτε επίσης

Time Out

Το φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί από τις 30 Αυγούστου έως στις 25 Σεπτεμβρίου

Time Out

13 και 14 Σεπτεμβρίου

Time Out

Το μυροβόλο περιβόλι και η ιστορική έπαυλη πλημμύρισαν από κόσμο που άκουσε με αίσθημα μεγάλης  συγκίνησης  τα όσα ειπωθήκαν από τους εκλεκτούς προσκεκλημένους ομιλητές ...

MediaNews

Ποια τεχνικά προβλήματα έχουν προκύψει;