Έχει γίνει ανέκδοτο, meme, catchphrase. Μιλάμε για το σκηνικό των φετινών δημοτικών εκλογών, που δεν έχει προηγούμενο, ειδικά για την πόλη της Θεσσαλονίκης: 1812 υποψήφιοι δήμαρχοι και δημοτικοί σύμβουλοι, που διεκδικούν 260.000 ψήφους. Το να εκμεταλλευτείς επικοινωνιακά για την προβολή της εταιρίας σου ένα τέτοιο γεγονός, είναι μια ευκαιρία που δεν παρουσιάζεται συχνά -για την ακρίβεια, κάθε 4 χρόνια. Μέσα στον κυκεώνα λοιπόν των ανθρώπων, των συνδυασμών και των προτάσεων, γεννήθηκε και ένα κορίτσι. Ή καλύτερα, μια ιδέα που έφτασε να γίνει κορίτσι, υποψήφια, αγαπημένη.
Η Φαίη Κ. Ολυμπίου γεννήθηκε στις παρυφές της Άνω Πόλης της Θεσσαλονίκης. Έζησε γραφικά παιδικά χρόνια γεμάτα χρώματα, ιστορία και ποδόσφαιρο, σπούδασε, δούλεψε, και κάποια φάση αποφάσισε να ασχοληθεί με τα κοινά, όπως χιλιάδες (κυριολεκτικά) συμπολίτες και συμπολίτισσές της. Μια ιστορία που θα μπορούσε να είναι αληθινή, αλλά δεν είναι.
Η Φαίη γεννήθηκε στη γειτονιά του Βότση, εκεί που έχει τα γραφεία της η Vitamin Media, ένα digital & design agency με δημιουργικές ανησυχίες. Η σύλληψη ήταν σχεδόν ακαριαία (συγχωρέστε μας την αποφυγή λεπτομερειών, μπορεί να μας διαβάζουν και παιδιά). Μια fake υποψήφια (όπως λέμε Φαίη Κ.) που μέσα από την υπερβολή και το πνεύμα της στα social media και τις ακραίες προτάσεις της για (πραγματικά) θέματα-φωτιά της πόλης, θα έκανε τον χρήστη ν’ αναρωτηθεί: Σοβαρά τώρα;
Από εκεί και πέρα, η ανάπτυξη της ιδέας ήταν θέμα χρόνου και προσπάθειας. Οπτική ταυτότητα, φωτογράφηση, κείμενα θέσεων, ακόμα και site -το ogtp.gr, των αρχικών του σλόγκαν της Όλυ Για Την Πόλη.
Η Φαίη είχε από την αρχή όλα όσα θα είχε μια κανονική υποψήφια στην online παρουσία της. Συμπολίτες μας που την ακολουθούν, επικριτικές φωνές, αντιδράσεις, τρολαρίσματα, δεκάδες shares και εκατοντάδες σχόλια, υποστήριξη. Tο μόνο που της λείπει είναι η τυπική υποβολή υποψηφιότητας στο Πρωτοδικείο. Και ευτυχώς για κάποιους άλλους υποψήφιους, έχει περάσει η διορία…