Σημαντική άνοδος όσον αφορά την επιχειρηματική εμπιστοσύνη στον τομέα της διαφήμισης και του marketing καταγράφεται στην χώρα μας, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του European Advertising Business Climate Index, της Ευρωπαϊκής Ένωσης Εταιρειών Επικοινωνίας (European Association of Communications Agencies-EACA).
Συγκεκριμένα, τα πανευρωπαϊκά αποτελέσματα καταδεικνύουν πως στο πρώτο τρίμηνο του 2019 η μεγαλύτερη βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος στην αγορά επικοινωνίας καταγράφηκε στην Ελλάδα (απο -26.8 στο +3.5) ενώ στις «κερδισμένες» συμπεριλαμβάνονται και οι Εσθονία (από -3.1 στο +7.7) και η Ισπανία (απο +4.3 στο +13.3). Γενικότερα, όμως, η επιχειρηματική εμπιστοσύνη στον τομέα της διαφήμισης και του marketing συνολικά στην Ευρώπη φαίνεται πως κατέγραψε μικρή κάμψη.
Σύμφωνα με την μελέτη της EACA στην οποία συμμετείχαν περίπου 1500 εταιρείες επικοινωνίας και ερευνών αγοράς από όλη την «γηραιά ήπειρο» η επιχειρηματική εμπιστοσύνη στην διαφημιστική βιομηχανία μειώθηκε από το +6 στο +2.7 το τελευταίο τρίμηνο. Μάλιστα, ανησυχητικό είναι το γεγονός πως και οι προσδοκίες για το μέλλον παρουσιάζονται να είναι μάλλον αρνητικές. Τόσο η ζήτηση για διαφημιστικές υπηρεσίες όσο και οι ευκαιρίες απασχόλησης αναμένεται να μειωθούν στο επόμενο τρίμηνο ( από +12 σε +7.8 και από +9.2 σε +4.1, αντίστοιχα).
Η Λιθουανία παραμένει η χώρα που καταγράφει τις καλύτερες επιδόσεις στον Δείκτη αν και κατέγραψε μικρή κάμψη από το +32.2 του τέταρτου τριμήνου του 2018 στο +27.2 του πρώτου τρίμηνου του 2019. Κάμψη καταγράφεται και στις μεγαλύτερες διαφημιστικές αγορές της Ευρώπης, ήτοι στην Μεγάλη Βρετανία (-28,7),Γερμανία και Γαλλία.