Με αύξηση 8,4 ποσοστιαίων μονάδων για την περίοδο 2014-2016 σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο 2012-2014 και με ποσοστό καινοτομίας οργάνωσης ή/και μάρκετινγκ 46,7%, η Ελλάδα βρίσκεται πλέον στην 6η θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών και 10,1 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, σε επίπεδο καινοτομίας οργάνωσης ή/και μάρκετινγκ (36,6%).
Τα παραπάνω, προκύπτουν από την στατιστική πανευρωπαϊκή έρευνα CIS (Community Innovation Survey), η οποία για την Ελλάδα αφορά σε 11.000 περίπου ελληνικές επιχειρήσεις, με 10 εργαζόμενους και άνω, σε διάφορους κλάδους. Σύμφωνα με την έρευνα, το ποσοστό καινοτόμων ελληνικών επιχειρήσεων ανήλθε στο 57,7%, παρουσιάζοντας άνοδο κατά 6,7 ποσοστιαίες μονάδες και φέρνοντας στην Ελλάδα στην 9η θέση (άνοδος τριών θέσεων) για το διάστημα 2014-16.
Η Ελλάδα μοιράζεται την 9η θέση με τη Γαλλία, ενώ, πρώτη χώρα στην κατάταξη είναι το Βέλγιο με ποσοστό καινοτόμων επιχειρήσεων 68,1%. Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα, οι ελληνικές επιχειρήσεις που καινοτομούν εφάρμοσαν έναν τουλάχιστον τύπο καινοτομίας, όπως καινοτομία προϊόντος, διαδικασίας, οργάνωσης ή μάρκετινγκ. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η θέση της Ελλάδας στην καινοτομία προϊόντος ή/και διαδικασίας, με ποσοστό 47,1%, το οποίο την κατατάσσει στην 7η θέση και πολύ πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (39,5%).
Στον τομέα των Υπηρεσιών, το μεγαλύτερο ποσοστό (62,7%) καινοτόμων επιχειρήσεων καταγράφεται στον κλάδο της «Ενημέρωσης και Επικοινωνίας» στον οποίο διακρίνεται και αυτή την τριετία ο επιμέρους κλάδος των «Δραστηριοτήτων προγραμματισμού Η/Υ, παροχής συμβουλών και συναφών δραστηριοτήτων» με ποσοστό 82,1% καινοτόμων επιχειρήσεων. Την έρευνα για την Ελλάδα πραγματοποίησε το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ), σε συνεργασία με την ΕΛΣΤΑΤ. H έκδοση διατίθεται στο http://metrics.ekt.gr/el/node/364, ενώ η πλήρης σειρά των δεικτών θα είναι σύντομα διαθέσιμη σε ειδική αναλυτική έκδοση του ΕΚΤ.