Οι διεθνείς όμιλοι επικοινωνίας έκλεισαν το 2022 με υψηλές επιδόσεις σε «άλλη μια χρονιά ρεκόρ», όπως την χαρακτήρισε ο επικεφαλής ενός εξ αυτών, την ίδια ώρα που ομότιμός του σε άλλο group επεσήμανε την απροσδόκητη υψηλή ζήτηση για υπηρεσίες επικοινωνίας τον τελευταίο μήνα της χρονιάς.
Τα συγκεκριμένα σχόλια προήλθαν από τους διευθύνοντες σύμβουλους των Publicis Groupe και Omnicom, καθώς οι όμιλοί τους ανέφεραν για το 2022 ετήσια οργανική ανάπτυξη 10,1% και 9,4%, αντίστοιχα.
Πίσω από τους δύο πρωτοπόρους ακολουθούν άλλοι τέσσερις παγκόσμιοι όμιλοι, οι οποίοι ανέφεραν επίσης οργανική ανάπτυξη για ολόκληρο το έτος, 7% (Interpublic), 6,9% (WPP, εκφραζόμενα ως έσοδα μείον το κόστος μετακύλισης), 6,8% (Havas) και 4,1% (Dentsu). Τα αποτελέσματα αυτά οδήγησαν τις Publicis και WPP να ανακοινώσουν μπόνους προσωπικού.
Η Publicis θα καταβάλει περίπου 500 εκατ. ευρώ σε μπόνους, ποσό το οποίο ο γαλλικός όμιλος περιγράφει ως «υψηλό ρεκόρ». Η WPP θα προσφέρει «κίνητρα» 424 εκατομμυρίων λιρών, χαμηλότερα από την πληρωμή του μπόνους των 592 εκατομμυρίων λιρών ένα χρόνο νωρίτερα αλλά υψηλότερα από τις 185 εκατομμύρια λίρες του 2021 και τις 294 εκατομμύρια λίρες του 2019.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί πως ο αριθμός των εργαζομένων της Publicis αυξήθηκε κατά 10%, από περίπου 87.000 που ήταν στο τέλος του 2021 σε 96.000, στο τέλος του 2022. Την ίδια περίοδο, το εργατικό δυναμικό της WPP αυξήθηκε κατά περίπου 6.000 (ή 5%).