H Νένα Ανδρίτσου, Managing Director της Chapter 5, παρουσιάζει στο adbusiness την καινοτόµο πλατφόρµα picka.gr και εξηγεί γιατί η µετατόπιση του sampling προς το ψηφιακό περιβάλλον αποτελεί αφενός ανάγκη αφετέρου µεγάλη ευκαιρία. Ακόµη, δεν παραλείπει να µας ενηµερώσει για τη διαδροµή αλλά και τα σχέδια της Chapter 5, που µετράει πλέον 20 χρόνια πορείας στην αγορά.
Συνέντευξη στον ∆ηµήτρη Τσουκαλά
Εδώ και λίγο καιρό η Chapter 5 έχει παρουσιάσει τη νέα ψηφιακή πλατφόρµα picka.gr. Τι καινούργιο φέρνει στην αγορά και τι προσφέρει στα brands;
Το picka.gr αναπτύχθηκε από την Chapter 5 για να φέρει τη φυσική εξέλιξη του sampling: να προσφέρει στους καταναλωτές τη µοναδική ευκαιρία να γνωρίζουν και να δοκιµάζουν προϊόντα και υπηρεσίες σύµφωνα µε τα ενδιαφέροντά τους. Μια phygital λύση στη δοκιµή προϊόντων και υπηρεσιών που δεν είχε δοκιµαστεί ποτέ έως τώρα.
Απαριθµώντας ήδη περισσότερους από 20.000 εγγεγραµµένους PiCKABoxers από τον περασµένο Μάιο, το picka.gr είναι ξεκάθαρα το νέο trend που προσφέρει στα brand ένα fusion sampling strategy tool που βασίζεται στο τετράπτυχο unbox it – test it – experience it – share on social media.
Πώς έχει χτιστεί το PiCKABoxers Community; Πώς επιλέγονται οι PiCKABoxers και ποιος ο ρόλος τους;
H ιδέα της δηµιουργίας του online community ξεκίνησε από την ανάγκη για την ενεργή συµµετοχή και καταγραφή της αντίδρασης του καταναλωτή στις ενέργειες sampling. Η έµπειρη οµάδα experiential marketing της Chapter5, που βρίσκεται πίσω από το σχεδιασµό του PiCKA, έχει οραµατιστεί και χτίζει το µοναδικό PiCKABoxers Community στο οποίο παραδίδει τα brands, ενηµερώνει για τα χαρακτηριστικά τους και ολοκληρώνει το consumer journey µε καινοτόµους τρόπους διαδραστικών φυσικών ή/και ψηφιακών εµπειριών, παρέχοντας παράλληλα τη δυνατότητα Brand Tracking Research.
PiCKABoxer µπορεί να γίνει όποιος έχει συµπληρώσει τα 18 έτη ηλικίας, ακολουθώντας µερικά απλά βήµατα εγγραφής στο picka.gr, όπου διαµορφώνει το δικό του προσωπικό προφίλ (προσωπικά στοιχεία και ενδιαφέροντα).
Όταν λάβει το PiCKA του και δοκιµάσει τα προϊόντα που εµπεριέχονται, καλείται να µοιραστεί την εµπειρία του στα Social Media και κατά καιρούς να συµµετέχει στις brand tracking researches. Όλη η φιλοσοφία του εγχειρήµατος συνοψίζεται στο τετράπτυχο: unbox it – test it – experience it – share on social media.
Ποια είναι η στρατηγική επικοινωνίας για το picka.gr; Υπάρχει κάποιο πλάνο δηµοσιότητας;
Η διαχείριση της φήµης του picka.gr απαιτεί πρωτίστως µια µακροπρόθεσµη οικοδόµηση εµπιστοσύνης µε τα µέλη του PiCKABoxers Community, µε τα οποία επικοινωνεί καθηµερινά dedicated οµάδα, προκειµένου να εκπαιδεύει – ενηµερώνει το κοινό, να επιλύει απορίες και τυχόν ζητήµατα και, φυσικά, να ενθαρρύνει το word of mouth.
Παράλληλα, υλοποιείται πλάνο δηµοσιότητας σε ψηφιακά µέσα µε δελτία τύπου, αφιερώµατα, καταχωρίσεις, στοχευµένες ψηφιακές διαφηµίσεις, online διαγωνισµούς, micro-influencers, promotion teams και ραδιόφωνο.
Ποιοι είναι οι στόχοι που έχουν τεθεί για το picka.gr και την κοινότητα των PiCKABoxers;
Το picka.gr στοχεύει να είναι µια διαρκώς ανανεωµένη ψηφιακή πλατφόρµα µε χιλιάδες µέλη απ’ όλη την Ελλάδα (και στο µέλλον από άλλες ευρωπαϊκές χώρες), που συνδέει φυσικές µε online εµπειρίες. Οι PiCKABoxers ενθαρρύνονται µε διαγωνισµούς, ψηφιακά κουπόνια και στο µέλλον µέσω συµµετοχής σε digital experiences όπως συναυλίες, events κ.ά. να παραµένουν δραστήριοι και να εκφράζουν τη γνώµη τους.
Απώτερος στόχος του picka.gr είναι η δηµιουργία ενός νέου καναλιού experiential sampling και η ξεκάθαρη τοποθέτηση του picka.gr ως fusion tool ανάµεσα στις επιλογές marketing των brand teams.
Τα νέα δεδοµένα που έχει επιβάλει η εµφάνιση της πανδηµίας του Covid-19 καθιστούν κατά τη γνώµη σας ακόµη πιο επίκαιρη τη µετατόπιση του sampling προς το ψηφιακό περιβάλλον;
Οι άνθρωποι ζουν, καταναλώνουν και σκέφτονται ψηφιακά εδώ και µερικά χρόνια, η εµφάνιση της πανδηµίας απλώς επέσπευσε την αλλαγή που επρόκειτο να επέλθει. Μέσα σε λίγες εβδοµάδες είδαµε να συµβαίνουν µικρά θαύµατα στην αγορά µε τις ανέπαφες συναλλαγές – παραδόσεις αλλά και τις ψηφιακές λύσεις και υπηρεσίες να απογειώνονται. Πολλά από αυτά τα project είχαν ξεκινήσει πριν την πανδηµία, όπως και το PiCKA, του οποίου ο σχεδιασµός ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2019.
Η αλλαγή στη συµπεριφορά του καταναλωτή όπως την ξέραµε ήταν ήδη εκεί. Η µετατόπιση του sampling προς το ψηφιακό περιβάλλον είναι µοναδική ευκαιρία αναπροσαρµογής και ανάπτυξης για τα προϊόντα. Μέσα από το phygital experiential sampling, µπορούν να αναπτυχθούν fusion στρατηγικές που θα προσεγγίσουν τον τελικό καταναλωτή µέσα στο νοικοκυριό του, θα διατηρήσουν τη σχέση µαζί του, θα τον ενθαρρύνουν να δοκιµάσει, να µοιραστεί τη στιγµή, να πει τη γνώµη του και τελικά θα τον βοηθήσουν να ξεπεράσει τυχόν ενδοιασµούς και να ακολουθήσει το προϊόν και τις εµπειρίες που του προσφέρει!
Πέρα από την ανάπτυξη του picka.gr ποιες άλλες υπηρεσίες προσφέρει η Chapter 5; Πού θα λέγατε ότι εξειδικεύεστε;
Η Chapter 5 διανύει το 20ό έτος ζωής της και έχει καταφέρει να εξειδικευθεί σε όλο το φάσµα του Experiential Marketing. Πιο συγκεκριµένα, προσφέρει υπηρεσίες sampling, διοργάνωση event, promotion, 1-1 επικοινωνία, instore promotion, merchandising, outsourced sales teams. Το 2019 µπήκε και στο χώρο της Digital & Social Media επικοινωνίας, ενώ το 2020 λάνσαρε την υπηρεσία PiCKA.
Μπορείτε να µας αναφέρετε κάποιες από τις συνεργασίες και τα projects σας που ξεχωρίζετε;
Οι συνεργασίες µας αφορούν συνήθως µεγάλα ονόµατα της ελληνικής αγοράς, είναι µακροχρόνιες και εστιάζουν σε διαφορετικούς τοµείς του field marketing.
Η Vodafone µας εµπιστεύεται το εξωτερικό τµήµα πωλήσεών της για το CU και την υπόλοιπη κατηγορία του καρτοκινητού. ∆ηµιουργήσαµε και διαχειριζόµαστε την οµάδα Brand Ambassadors της Apple σε Ελλάδα και Κύπρο.
Με τη The Coca-Cola Company συνεργαζόµαστε στενά στο κοµµάτι του experiential marketing για όλα τα brands, µάλιστα πέρυσι διοργανώσαµε µαζί µε τον Άκη Πετρετζίκη το tour κατά το οποίο έσπασε το ρεκόρ Guinness για το στήσιµο των περισσότερων burger σε µία ώρα!
∆εν µπορώ να µην αναφέρω βέβαια την Imperial Tobacco Hellas, µε την οποία συνεργαζόµαστε 17 χρόνια, προωθώντας καπνικά όπως τα Davidoff αλλά και τα προϊόντα νέας γενιάς my blu και, φυσικά, τη Unilever Hellas µε ενέργειες B2C για σχεδόν όλα της τα προϊόντα.
Τέλος, τα τελευταία δύο χρόνια συνεργαζόµαστε σε ιδιαίτερα δηµιουργικά project επικοινωνίας και digital marketing µε µεγάλες επιχειρήσεις των χώρων εστίασης, διασκέδασης και οµορφιάς.
Ποια είναι η επόµενη ηµέρα για την Chapter 5; Τι περιλαµβάνει το πλάνο σας για τη συνέχεια;
Καθώς οι επιπτώσεις της πανδηµίας στον κλάδο µας είναι αισθητές, τόσο µε την ακύρωση µεγάλων projects όσο και µε τα µειωµένα budget, στην Chapter 5 εστιάζουµε ώστε η επόµενη µέρα να µας βρει παρόντες και προσαρµοσµένους στα νέα δεδοµένα, και να είµαστε σε θέση να καλύψουµε τις ανάγκες της αγοράς.
Σε αυτήν τη βάση, έχουµε ήδη επαναπροσδιορίσει τα συστήµατα σχεδιασµού και υλοποίησης των experiential & field marketing project, ώστε να υλοποιούνται ευέλικτα τόσο on the spot όσο και remotely. Παράλληλα, συνεχίζουµε να επεκτείνουµε τη δραστηριότητά µας και σε άλλους τοµείς της επικοινωνίας, ώστε να παρέχουµε phygital υπηρεσίες ως ένα 360ο agency που εµπιστεύονται τα brands
πηγή:advertising.gr