Connect with us

Hi, what are you looking for?

Marketing

Forecomm_s: Aισιοδοξία σε υψηλά επίπεδα

Iδιαίτερα έντονο κλίμα αισιοδοξίας εκφράζουν διαφημιστές και διαφημιζόμενοι στο πιο πρόσφατο 13ο (ΙΓ) κύμα της έρευνας Forecomm_s, (Ιαναουάριος 2020).  Στην έρευνα, την οποία πραγματοποιεί σταθερά η Abacus Research για λογαριασμό της Ενωσης Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδας (ΕΔΕΕ) για άλλη μια φορά διαφημιστές και διαφημιζόμενοι παρουσιάζονται να εκτιμούν με παρόμοιο τρόπο τόσο την παρούσα κατάσταση όσο και τις άμεσες εξελίξεις στην αγορά επικοινωνίας, με βασικό κοινό χαρακτηριστικό τις θετικές προσδοκίες για την συνέχεια.

Οι σκέψεις των διαφημιζόμενων

Η αλλαγή κυβέρνησης φαίνεται να επίδρασε ιδιαίτερα θετικά στο επιχειρηματικό κλίμα: Τόσο σε επίπεδο επιχείρησης όσο και σε επίπεδο κλάδου οι θετικές προσδοκίες κινούνται σε πολύ υψηλά επίπεδα (+63 και +44 αντίστοιχα). Οι προσδοκίες και εκτιμήσεις σχετικά με την ζήτηση κινούνται σε επίπεδα ρεκόρ, αρκετά υψηλότερα από αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2018 ενώ σταθερά υψηλή παραμένει η αισιοδοξία όσον αφορά την αύξηση της απασχόλησης στους διαφημιζόμενους, κατά το τέταρτο 3μηνο του 2019. Όσον αφορά τις εκτιμήσεις για τις τιμές κινούνται για 4ο συνεχόμενο 3μηνο στην κατεύθυνση της αύξησης

Μετά το 1ο 6μηνο της νέας διακυβέρνησης, οι διαφημιζόμενοι εκτιμούν ότι οι προϋπολογισμοί που αφορούν ενέργειες marketing αυξάνονται. Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί πως η  θετική αυτή εκτίμηση σημειώνει την υψηλότερη τιμή της από την αρχή της μέτρησης (+27)

Οι on­line ενέργειες είτε ως άμεση επικοινωνία (on line paid media) είτε ως αξιοποίηση πλατφορμών και εφαρμογών (other platforms) συνεχίζουν να απορροφούν το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος της πρόθεσης για επένδυση εκ μέρους των στελεχών της αγοράς (+49 και +38 αντίστοιχα) και  τέταρτο 3μηνο του 2019 ενώ αντίθετα, οι εκτιμήσεις για τα offline media και το direct marketing δεν φαίνονται να ανακάμπτουν.

Θετικές εκτιμήσεις, έστω και σε χαμηλά επίπεδα, καταγράφονται επίσης για προωθητικές ενέργειες, δημόσιες σχέσεις και έρευνα αγοράς (+6, +8 και +13 αντίστοιχα) δημιουργώντας θετικές προσδοκίες.

Αναλυτικότερα, τα on line media και η επένδυση σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες συνεχίζουν για δεκατρία συνεχόμενα 3μηνα να κινούνται αυξητικά (+49 και +38 αντίστοιχα) ενώ διαφημιζόμενοι συνεχίζουν να εστιάζουν στην περαιτέρω αξιοποίηση των διαδικτυακών τεχνολογιών και μέσων.Αντιθέτως οι εκτιμήσεις για τα offline media κινούνται και πάλι σε οριακά αρνητικό έδαφος (-3), υποδεικνύοντας χαμηλό ενδιαφέρον εκ μέρους των διαφημιζομένων για την συγκεκριμένη ενέργεια, παρά το γενικότερο κλίμα για αύξηση των προϋπολογισμών marketing. Στο ίδιο μήκος κύματος η  διάθεση των διαφημιζόμενων για επένδυση σε ενέργειες Direct Marketing καταγράφεται επίσης ελαφρά αρνητική, (-2) υποδεικνύοντας σχετικά χαμηλό ενδιαφέρον για την συγκεκριμένη ενέργεια Οι προωθητικές ενέργειες είναι η μόνη από τις παραδοσιακές ενέργειες marketing που καταγράφει, έστω και σε χαμηλά επίπεδα, σταθερά θετική τάση περαιτέρω επένδυσης σύμφωνα με τους διαφημιζόμενους.  Βέβαια, κατά το 4ο 3μηνο του 2019 η τάση αυτή κινείται σε χαμηλά επίπεδα (+6), χαμηλότερα από αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2018 (+11)

Από την άλλη, οι διαφημιζόμενοι εκφράζουν ήπια θετικές διαθέσεις όσον αφορά στην επένδυσή τους σε ενέργειες δημοσίων σχέσεων (+8) για δεύτερο συνεχόμενο 3μηνο . Επίσης, πρόθεση επένδυσης σε έρευνα αγοράς κινείται με θετικό πρόσημο για πέμπτο συνεχόμενο 3μηνο και μάλιστα αυξανόμενα (+13), δίνοντας ενδείξεις για μια μελλοντική ανάκαμψη.

Σε επίπεδα ρεκόρ η αισιοδοξία στα agencies

Οι εκτιμήσεις των στελεχών της διαφημιστικής αγοράς κινούνται σε επίπεδα ρεκόρ τόσο όσον αφορά την πορεία της επιχείρησής τους (+67) όσο και σε σχέση με την πορεία του κλάδου γενικότερα (+56). Οι εταιρείες επικοινωνίας που αυξάνουν το προσωπικό τους είναι σταθερά αρκετά περισσότερες από αυτές που το μειώνουν (+50) ενώ η  αγορά της επικοινωνίας εκτιμά ότι η ζήτηση για τις υπηρεσίες της αυξάνεται σημαντικά (+66) Επίδηε, οι εκτιμήσεις για τις τιμές των υπηρεσιών επικοινωνίας κινούνται για πρώτη φορά σε ουδέτερο έδαφος (-2)

Οι διαφημιστές συμφωνούν με τους διαφημιζόμενους όσον αφορά την δυναμικότητα των online ενεργειών (media και πλατφόρμες) και των δημοσίων σχέσεων . Εμφανίζονται, όμως, πιο απαισιόδοξοι από τους πελάτες τους εμφανίζονται σε σχέση με τα offline media, τις προωθητικές ενέργειες και την έρευνα αγοράς.

Δείτε επίσης

Time Out

Το φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί από τις 30 Αυγούστου έως στις 25 Σεπτεμβρίου

Time Out

13 και 14 Σεπτεμβρίου

Time Out

Το μυροβόλο περιβόλι και η ιστορική έπαυλη πλημμύρισαν από κόσμο που άκουσε με αίσθημα μεγάλης  συγκίνησης  τα όσα ειπωθήκαν από τους εκλεκτούς προσκεκλημένους ομιλητές ...

MediaNews

Ποια τεχνικά προβλήματα έχουν προκύψει;