Για τις οικονομικές απολαβές του μετά την τεράστια επιτυχία που σημείωσε η σειρά του «Maestro» και την παγκόσμια αποδοχή μέσα από την πλατφόρμα του Netflix μίλησε ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης.
Ο γνωστός δημιουργός παραδέχεται ότι ουσιαστικά δεν έβαλε στην τσέπη του χρήματα από την τεράστια επιτυχία που γνωρίζει η σειρά του στο εξωτερικό ενώ αποκαλύπτει τα πάντα για τον δεύτερο κύκλο του «Maestro» που αναμένουμε όλοι με ανυπομονησία.
Πώς είναι η καθημερινότητά σου;
Χ.Π.: Ανά εποχές ακραία διαφορετική, Αλλιώς όταν γράφω αλλιώς όταν έχω γυρίσματα, αλλιώς όταν είμαι στο μοντάζ και αλλιώς όταν απλώς κάθομαι.
Αλήθεια, πώς μεταφράζεται οικονομικά η επιτυχία του «Maestro»;
X.Π.: Έφερε τα χρήματα με τα οποία το MEGA θα κάνει break-even. To «Maestro» για τα δεδομένα της δικής μας αγοράς είναι μια πολύ ακριβή παραγωγή που ακόμα και με τη στήριξη του ΕΚΟΜΕ δεν θα μπορούσε να βγει οικονομικά. Και είναι προς τιμήν του MEGA και του προέδρου του, ο οποίος έδωσε το πράσινο φως για να παραχωρηθεί το budget που απαιτούσε η σειρά. Αργότερα ήρθε το Netflix και το κανάλι κατάφερε να κάνει απόσβεση. Αυτή τη στιγμή όλοι έχουν πληρωθεί καλά, χωρίς το κανάλι να έχει πάθει ζημιά. Κανείς μας δεν έβγαλε τρελά χρήματα όμως, και δεν θα μπορούσε άλλωστε, αφού αυτή είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Το ίδιο ισχύει και για τη Foss και τον Στέλιο Κοτιώνη που έβαλε πλάτη από την πλευρά του και με κόστος και ρίσκο στήριξε και εκτέλεσε τη συγκεκριμένη δουλειά.
Εσύ δηλαδή δεν εισέπραξες κάτι από αυτή τη συμφωνία με το Netflix;
Χ.Π.: Όχι, βέβαια. Μα δεν περίσσεψαν χρήματα, όλα πήγαν σε κόστη παραγωγής, ημέρες γυρισμάτων και μισθούς. Εγώ πληρώθηκα από το MEGA. Και ξέρεις γιατί σ’ τα ξεκαθαρίζω όλα αυτά; Γιατί εγώ προσωπικά σε αυτή τη δουλειά, όπως και στις προηγούμενες, βγήκα εκεί έξω και χτύπησα πόρτες και ζητούσα χάρες από ανθρώπους, να μας στηρίξουν χωρίς οικονομικό αντάλλαγμα. Και υπήρξαν αρκετοί που ή έδωσαν, για παράδειγμα, το τραγούδι τους ή δάνεισαν τη φωνή τους, ή πρόσφεραν τον χώρο τους, ή ήρθαν να συμμετάσχουν, ή έτρεξαν να βοηθήσουν έτσι ώστε η δουλειά να έχει αυτό το έξτρα καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Άρα εγώ έχω προσωπική υποχρέωση απέναντι σε αυτούς τους ανθρώπους. Δεν θέλω να δημιουργηθεί η εντύπωση ότι το Netflix έδωσε τα τρελά εκατομμύρια, γιατί κάτι τέτοιο είναι άδικο και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Είμαι, νομίζω, ο άνθρωπος που γνωρίζει πώς ακριβώς έγινε το «Maestro» και ομολογώ ότι έγινε με πάρα πολύ κόπο – όπως και εξακολουθεί να γίνεται. Είμαι διαρκώς από πάνω και κάνω χίλια πράγματα μαζί προκειμένου να γίνει αυτό που ονειρεύομαι. Αν απέδειξα κάτι, αυτό είναι ότι τελικά άξιζε.
Αλλάζει κάτι στη σειρά αυτή τη νέα συνθήκη της παγκόσμιας προβολής;
Χ.Π.: Καλλιτεχνικά δεν αλλάζει κάτι. Ξεκινάω άμεσα τα γυρίσματα του δεύτερου κύκλου και τρέχω σαν τρελός, με τον ίδιο τρόπο που πάντα έτρεχα. Εγώ επέμενα να ξεκινήσουμε τώρα με τα τέσσερα πρώτα επεισόδια, γιατί αλλιώς θα το βρούμε μπροστά μας.
Στην Ελλάδα των μεγάλων επιτευγμάτων αλλά και των τραγικών Τεμπών υπήρξαν φορές που ένιωσες να μη σε χωράει ο τόπος;
Χ.Π.: Ναι. Είναι στιγμές που αισθάνεσαι ότι ζεις σε ένα χάος με χιλιάδες διαφορετικές πραγματικότητες. Όμως, αν καταφέρεις να μη φοβάσαι τόσο όσο σου επιβάλλει η εποχή, τότε αυτό το χάος μαθαίνεις να το διαχειρίζεσαι κατά κάποιο τρόπο και ίσως καταφέρεις να βγάλεις και κάτι καλό από αυτό.
Τι πιστεύεις ότι φταίει και είναι έτσι όλα γύρω μας;
Είναι πολύ έντονα αυτά που ζούμε και κάποιες στιγμές εξοργιστικά. Είναι μια νέα παγκόσμια πραγματικότητα που δύσκολα αφήνει στους ανθρώπους τον χρόνο να αναλογιστούν τι συμβαίνει γύρω τους. Να σκεφτούν, να ηρεμήσουν, να είναι πιο φυσικοί. Αυτό που πολλές φορές ακούμε ότι «δεν είμαι καλά» ή «έχω ένα βάρος». Ε, αυτό δηλώνει ότι έχουμε ξεχάσει να είμαστε φυσικοί. Συνέχεια ακούμε, διαβάζουμε, ρουφάμε κάτι αρνητικό, νοσηρό, που μας σερβίρεται χωρίς να αφήνουμε μια χαραμάδα φωτός. Και αυτό είναι μεγάλη αμαρτία και το πληρώνουμε. Αντί να παλέψουμε να ξεπεράσουμε τις νευρώσεις μας, τις κάνουμε μέρος της ζωής μας με αποτέλεσμα να ζούμε παρά φύσιν. Κουμπιά πατάμε…
Πηγή: Gala